אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קורס ניהול רשתות מחשבים

תחום ניהול רשתות מחשבים הוא אחד התחומים המתקדמים ביותר בעולם ההייטק. מדובר בתחום עתיר טכנולוגיה, המתקדם ומתחדש משנה לשנה. עבודה כמנהל רשתות מחשבים היא עבודה נדרשת ביותר, שכן אין כמעט חברה שאין לה מספר מחשבים, המחוברים ביניהם ברשת. כדי להשתלב בעבודה כמנהל רשתות מחשבים, צריך ללמוד קודם כל קורס ניהול רשתות מחשבים.

קורס ניהול רשתות מחשבים, הנקרא גם קורס MCITP, מכשיר את התלמיד להקים, לתחזק, לשדרג ולפתור תקלות ברשתות מחשבים מבוססות שרת. בכל ארגון קיימים כמה שרתים, היינו- מחשבים חזקים, המבצעים פעולות מוגדרות, כמו למשל- גיבוי נתונים, משלוח וקבלה של דואר אלקטרוני או גלישה באינטרנט. רוב מערכות ההפעלה של השרתים הללו הם מתוצרת חברת מיקרוסופט, ענקית התוכנה האמריקאית. קורס ניהול רשתות מכשיר את התלמיד להכרות מעמיקה עם מערכות ההפעלה הנפוצות לשרתים ארגוניים, לרבות Windows Server 2008 וגם Exchange Server 2010. בסוף קורס MCITP ניגשים התלמידים לבחינות ההסמכה של מיקרוסופט. תלמידי קורס ניהול רשתות מחשבים שעוברים בהצלחה את הבחינות הללו, זוכים להסמכת MCITP יוקרתית ונחשקת. ראוי לציין כי תלמיד קורס MCITP לומד גם מבוא לתקשורת מחשבים, אך אם ברצונו להעמיק בנושא של טכנולוגיות התקשורת עצמן, עליו ללמוד קורס CCNA. קורס זה, הקרוי גם קורס סיסקו, יעניק לתלמיד יסודות חשובים בנושא של תקשורת נתונים. תקשורת נתונים עוסקת במגוון הטכנולוגיות שבהן עובר המידע ברשתות מחשבים. גם בסוף קורס CCNA ניגש התלמיד לבחינת הסמכה של סיסקו, יצרנית ציוד תקשורת הנתונים הגדולה בעולם. עם מעבר מוצלח של הבחינה, מקבל התלמיד את ההסמכה המקצועית מטעם סיסקו.

מאחר ושוק העבודה כיום, לרבות בתחומי ההייטק, הוא תחרותי, מומלץ לכל תלמיד קורס ניהול רשתות מחשבים לקחת גם קורס CCNA. דבר זה יהפוך אותו למועמד אטרקטיבי במיוחד בעיני המעסיקים ויתרום רבות להגדלת סיכוייו למצוא עבודה.

קורס ניהול רשתות מחשבים מומלץ לבעלי ידע מוקדם בתחום המחשבים ולבעלי אנגלית טכנית טובה. אם אין לכם ידע מוקדם בתחום המחשבים, קחו קורס טכנאי מחשבים לפני שתלמדו קורס MCITP. קורס טכנאי מחשבים יקנה לכם את היסודות הטכנולוגיים הראשונים בעולם המחשבים, חומרה ותוכנה. אם האנגלית שלכם טעונה שיפור- שפרו אותה בהקדם. אתם יכולים לעשות זאת במסגרת מורה פרטי או באמצעות לימוד עצמי. כדאי גם לברר אם המכללה שמציעה לכם קורס ניהול רשתות מחשבים מקיימת גם קורס אנגלית טכנית. אם לא, הציעו למכללה לערוך קורס כזה, או לפחות מספר מפגשים בנושא. אם מספר התלמידים יצדיק זאת, המכללה בהחלט עשויה "להרים את הכפפה" ולפתוח קורס כזה.

לפני שאתם בוחרים מוסד ללימודי קורס מנהלי רשתות מחשבים, קחו בחשבון את הקריטריונים הבאים:

  1. המוניטין של המכללה או המוסד המלמדים קורס ניהול רשתות מחשבים- הם חשובים מאין כמותם. אל תתפשרו על מכללות שאין להם מעמד מכובד. ככל שהמכללה בה תלמדו קורס טכנאי מחשבים, קורס CCNA או קורס MCITP היא מוכרת ומוערכת יותר, כך יקל עליכם להשתלב בשוק העבודה עם תום הקורס.
  2. שוחחו עם בוגרי מכללות שלמדו קורס ניהול רשתות מחשבים במכללות שונות ושמעו את חוות דעתם, לגבי רמת הלימודים ותנאי הלימוד במכללה בה למדו. תוכלו לאתר בוגרי קורס MCITP בפורומים של מנהלי רשתות מחשבים.
  3. עשו סקר שוק קצר, בין המכללות הטובות. לעיתים, מציעות מכללות טובות "דילים" שעשויים לסייע לכם, כמו למשל פריסה נוחה לתשלומים רבים או קורס המשך במחיר מוזל.

אודות מחבר המאמר

מכללת IITC מתמחה בתחום לימודי מחשבים ומציעה מגוון רחב של קורסים: קורס מנהלי רשתות, קורס טכנאי PC, קורס CCNA ועוד. פנו אלינו לקבלת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.