אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב גרפי פוטושופ

עיצוב גרפי פוטושופ

תוכנת פוטושופ הינה אחת התוכנות הפופולאריות והנפוצות ביותר בעולם לצרכי עיצוב גרפי של מגזינים עיצוב תמונות ועיצוב עבור צלמים מקצועיים.

עברה של תוכנת הפוטושופ וגרסאות התוכנה:

גירסת תוכנת פוטושופ ראשונה יצאה לאוויר בשנת 1987, ובשנת 2010 יצאה הגרסה ה 12. יש שתי גרסאות של התוכנה, האחת נקראת פוטושופ בסיסית ובה יש כלים בסיסיים לעיצוב גרפי של תמונות. השניה נקראת פוטושופ מורחבת (extended) המכילה כלים לעיצוב מקצועי בהרבה יותר מהבסיסית, ואפילו עיצוב של תמונות תלת מימד. וגם, בגרסא המורחבת יש אופציה לעריכת וידאו, והיא משלבת מגוון רחב של טכניקות מתקדמות עבור עיצוב גרפי של תמונות.

למי מתאימה תוכנת פוטושופ?

היות והתוכנה פוטושופ מצד אחד של טכניקות מתקדמות בעיבודי תמונה ועבור עיצוב גרפי, ואילו מצד שני היא מאוד פשוטה ונוחה לתפעול, היא פופולאריות הן בקרב אנשי מקצוע אשר עוסקים במקצועות עיצוב גרפי והן בקרב חובבנים שעושים שימוש בתוכנה בבייתם ולשימוש אישי בלבד. הפוטושופ עוזר למעצבים גרפיים רבים אשר במקצועם נדרשים להביע מסר כלשהו דרך שילוב של טקסט ותמונה. עיקר העיסוק בעיצוב גרפי כיום הוא בתחום הפרסומי, גם בעיצוב ומיתוג עסקים, ואם בעריכת ועיצוב פרסומות, כרזות, מודעות וכד. אולם, תחום העיצוב הגרפי נוגע גם לתחומים אחרים כמו כתיבה מקצועית איור עריכה וכן הלאה.

אילו כלים חשובים יש בתוכנת פוטושופ לצורכי עיצוב גרפי או לצלמים?

הכלי המרכזי הינו כלי המברשת, אשר משמש לצורך איור ציור ורישום. כלי נוסף הינו כלי להחלפת פלטת הצבעים בעזרתו אפשר לדגום צבע מסוים ולשנות רק אותו ועוד אפקטים מתקדמים דומים. כלי ההיסטוריה משמש לשחזור ההיסטוריה של אזורים מסוימים. כמו כן בתוכנת פוטושופ יש שכבות. כך ניתן לעבד רק חלק מסוים של התמונה, להזיז חלקים אחרים ועוד אופציות מתקדמות נוספות, כך שישפיעו רק על שיכבה אחת שתבחר מראש ולא על השכבות שלא נבחרו בתמונה.

לסיום:

נראה כי תוכנת פוטושופ היא התוכנה הפופולארית ביותר כתוכנה לעיצוב גרפי, ומשמשת למגוון של שימושים – אם בעיצוב קולאז' של תמונות עבור אדם מן השורה וגם עבור עיצוב גרפי למעצבים גרפיים מקצוענים בתחומם. התוכנה נוחה לשימוש, בעלת אופציות רבות המשלבות פיצ'רים מתקדמים לעולם התוכן הגרפי. באינטרנט ישנן אפשרויות להוסיף פונקציות נוספות לתוכנה, על פי צורכי המשתמש. לפיכך, זו תוכנה מתקדמת ביותר, והולכת משתפרת ומשתכללת עם השנים ככל שיוצאות גרסאות חדשות יותר לתוכנה, כך היא נהיית איכותית יותר ממש כמו שנת בציר טובה ויין טוב.


אודות מחבר המאמר

כותב המאמר הינו בעלי אתר גראז' גאלרי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.