אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי תיאוריה – כל השיטות!

על מנת לקבל רישיון נהיגה במדינת ישראל יש ללמוד לימודים תיאורטיים ולימודים מעשיים. רב האנשים הלומדים נהיגה נלחצים כאשר עליהם להתחיל לימודי תיאוריה. לימודי תיאוריה אינם פשוטים והם כוללים חומר עיוני רב אשר יש לזכור לפרטים. כמו כן, במידה ולא תעברו את מבחן התיאוריה יהיה עליכם לחכות שבוע ימים לפני שתוכלו לגשת בשנית. כך, גם אם עברתם את המבחנים המעשיים לא תוכלו עדיין לקבל את רישיון הנהיגה שלכם. אם בעבר, האפשרות היחידה היתה למידה באופן עצמאי על פי חוברות וספרים אשר התקבלו ממשרד הרישוי, הרי שכיום ניתן ללמוד לימודי תיאוריה באמצעים אחרים כגון תוכנות אינטרנטיות המלמדות לימודי תיאוריה או בתי ספר מיוחדים ללימודי תיאוריה.

לימודי תיאוריה באינטרנט

קיימות תוכנות אינטרנט רבות המלמדות לימודי תיאוריה. חלק מן התוכנות הן חינמיות וחלקן בתשלום. התוכנות מבוססות על מאגר אין- סופי של שאלות תיאורטיות בתחום הנהיגה כאשר חלקן נדגמו ממבחנים קודמים. כמו כן, קיימים אתרים המציגים מבחנים לדוגמא. במידה והחלטתם ללמוד באופן עצמאי- עדיין מומלץ לבחון את עצמכם באמצעות מבחנים לדוגמא בתוכנות החינמיות באינטרנט.

בתי ספר ללימודי תיאוריה

בעקבות קושי שעלה בקרב הלומדים לימודי תיאוריה באופן עצמאי- בשנים האחרונות הוקמו מספר בתי ספר המלמדים קורס לימודי תיאוריה. קורס לימודי תיאוריה נלמד בקבוצות והוא מתמקד בשני נושאים עיקריים: האחד- החומר העיוני עצמו, ואילו השני- שיטות לימוד יעילות.  המורים בבתי הספר הללו הינם בדרך כלל מורי נהיגה לשעבר אשר מתעדכנים בחוקים, התקנות והתמרורים בכל עת.

כיצד תדעו מהי השיטה המתאימה לכם ?

•    בעלי משמעת עצמית- אם הנכם בעלי משמעת עצמית גבוהה רוב הסיכויים שתצליחו ללמוד את לימודי התיאוריה באופן עצמאי ללא עזרת תוכנות האינטרנט או קורס לימודי תיאוריה. •    בעלי קושי בשיטת לימוד- אם הנכם מתקשים בעשיית סדר בלימוד העצמי שלכם יתאים לכם להירשם לקורס בבית ספר לימודי תיאוריה שם תלמדו בין השאר על שיטות לימוד מסודרות.•    זקוקים לתרגול נוסף ?מרגישים נוח ללמוד בסביבה ממוחשבת ? אם כך, יתכן ויתאים לכם ללמוד לימודי תיאוריה באמצעות תוכנות אינטרנטיות למיניהן. חשוב לציין, כי בכל הקשור ללימודי תיאוריה באמצעות האינטרנט, יש לשים לב כי מדובר באתר או תוכנה מעודכנים. זאת כיוון שחוקי התעבורה, התחבורה והתמרורים למיניהם מתעדכנים באופן שוטף. לכן, מומלץ בכל מקרה לקרוא לפחות פעם אחת את החוברת העיונית אשר קבלתם ממשרד הרישוי ולוודא שאין אי התאמות.ועצה חשובה לסיום: אתם מכירים את עצמכם בצורה הטובה ביותר! היזכרו בלימודיכם בבית הספר. האם שיטות הלימוד שלכם היו מאורגנות ? האם היתה לכם משמעת עצמית ? האם הצלחתם בבחינות עיוניות ? כך, על סמך ניסיונכם מן העבר תוכלו לבחור את השיטה המתאימה ביותר ללימודי התיאוריה שלכם ולעבור את מבחן התיאוריה בהצלחה.


אודות מחבר המאמר

למעוניינים במידע נוסף, אנא פנו לאתר המרכז המתקדם ללימודי נהיגה טוב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.