אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אלטרנטיבות לעישון

 

החלטתם להפסיק לעשן. אכן, החלטה נבונה. מלבד הנזקים הבריאותיים של עישון, העובדה כי מחקרים הוכיחו שהעישון פוגע בתפקוד כלי הדם, מקדם את הסיכויים לחלות בסוגי סרטן שונים, מסרטן הריאה ועד סרטן הגרון, גורם למחלות לב, פוגע פגיעה חמורה בכושר הגופני וגורם למגוון בעיות משניות כגון אימפוטנציה וכדומה, עישון הינו תחביב יקר המכביד על התקציב. עם העלאת המיסים על הסיגריות, וכאשר מחירה ממוצע של חפיסת סיגריות תוצרת חוץ עומד על כעשרים וחמישה שקלים, מעשנים רבים מתקשים לעמוד במחירי ההרגל שלהם.

 

ישנן מגוון רחב של טיפולים, מוצרים נלווים וקפסולות, המסייעות להפסקת עישון וניתן להשיגם ממגוון גורמים, החל ממכונים המתמחים בהפסקת עישון, רשתות הפארם ובתי המרקחת, רופא המשפחה שלכם ומטפלים ברפואה אלטרנטיבית, שיאפשרו לכם להפסיק לעשן בדרך קלה יותר. היצע המוצרים הנלווים העצום, החל ממדבקות המפרישות ניקוטין וכלה בקפסולות או סיגריה אלקטרונית, מאפשר למעשן להתנסות ולהחליט מה תהיה הדרך הטובה והקלה ביותר להפסיק לעשן.

 

טיפולים פסיכולוגיים, קבוצות תמיכה ורפואה אלטרנטיבית.

 

ניתן למצוא שפע של מכונים המתמחים בטיפול להפסקת עישון. טיפול קבוצתי או פרטני זה, מורכב ממספר מפגשים, התאם לרמת ההתמכרות של היחיד המפסיק לעשן, שמטרתם לאמן את המעשן למדר את ההרגל המגונה מחייו ולפתוח באורח חיים בריא. שיטה זו תתאים במיוחד, למעשנים קלים בעלי כוח רצון ויכולת התמדה, שיוכלו, בכוחות עצמם ובסיוע פסיכולוגי בלבד, לנצח את ההתמכרות.

 

כדורים, מדבקות ניקוטין, קפסולות, או סיגריה אלקטרונית.

 

רופאי המשפחה, ישמחו לרשום למעשנים המבקשים להפסיק, תרופות מרשם המסייעות להפסקת העישון. קפסולות או כדורים אלו, בין אם במרשם רופא או ניתנות לרכישה מעל המדף, מכילות לרוב רמות שונות של ניקוטין, המבטל את הצורך הפיזי בצריכת ניקוטין מסיגריה המלווה בשאיפה כ-350 רעלנים בממוצע. לחילופין, לאלו שמתקשים לבלוע כדורים, יש פתרון בדמות מדבקה המודבקת על הגוף ומכילה ניקוטין, שתפקידה להפריש הפרשה מתמדת של ניקוטין לגופו של המעשן הנגמל.

 

עם זאת, לאילו המעשנים, שפעולת העישון עבורם הינה פסיכולוגית, ומעבר לצריכת ניקוטין, הם נהנים מהתחושה שמעניקה להם החזקת הסיגריה ביד, מוצרים כגון קפסולות, מדבקות, כדורים או שירותים כגון טיפולים פסיכולוגיים, פרטניים או קבוצתיים, לא יהיו יעילים, מכיוון שתחסר להם התחושה. עבור אילו, הפתרון המתבקש הינו סיגריה אלקטרונית. סיגריה אלקטרונית, העשויה פלסטיק ומדמה את פעולת העישון במלואה, מזרימה ניקוטין לריאות בתהליך שאיפה זהה לסיגריה רגילה, וניתן לשלוט ברמות הניקוטין שיוקטנו בהדרגה, עד שניתן להעלימם כליל ולהפסיק בהצלחה לעשן.


אודות מחבר המאמר

לינקשייק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.