אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התאמה בין השיש לעיצוב המטבח

ראשית, כמה דברים שלא ידעתם על שיש למטבח – שיש הינה אבן טבעית, ישנם צבעים שונים לאבן גיר. זוהי אבן ששינתה את ההרכב הכימי שלה בעקבות טמפרטורות גבוהות ולחץ שמגיע מקרקעית כדור הארץ. תחילה, עוברת ליטוש וגימור. כל אבן גיר נשחק לאחר זמן מה, אך ישנם סוגים שלוקח להם יותר זמן. מומלץ לשמור היטב על השיש שבחרתם. שיש למטבח הוא לא הוצאה כספית זולה ובשל כך לא כדאי לזלזל בקנייה, משום שסביר להניח שילווה אתכם לטווח הארוך וכדאי לבחור שיש למטבח בלי ספקות ובלי לחסוך.

שיש למטבח

החלטתם שאתם רוצים לעצב את המטבח. השלב הבא הוא לפנות למעצב מטבחים שיתכנן את המטבח שעליו חלמתם. שנית, אתם מודדים את הגודל והשטח ונותנים למעצב את התוצאות: מיקום הכניסה לחדר, חלונות, תשתיות חשמל ומים ואיך אתם מדמיינים את המטבח האהוב עליכם. התקציב הכספי חשוב משום שאתם יכולים מצד אחד להתפרע ומצד שני לחסוך וליצור גם כן מטבח יפה. לאחר סיכום הדברים, אתם נפגשים עם המעצב ובוחרים את סוג השיש המתאים לכם. כשאתם מדמיינים את המטבח שלכם, אתם מדמיינים אותו עם שיש. אתם צריכים לקחת בחשבון את סוג השיש שאותו אתם מעוניינים לקנות ולאחר מכן את הגוון ובאילו שטחים יותקנו. ישנו מבחר: אי במרכז המטבח, שיש על שטחי העבודה, על חלק מהקירות ועוד.

קוריאן וגרניט

קוריאן – עשוי ממשטח ציפוי בלתי חדיר ומלאכותי. החומרים שממנו עשוי: פולימר, תחמוצת אלומיניום, אקרילי, הידראט (מים). שיש אטום, חזק, גמיש ורך. הוא איננו נחשק, ניתן לקחת אותו כאופציה לטווח הארוך, קל לניקוי והגייני לחלוטין משום שחיידקים אינם יכולים לחיות בין נקבוביות של השיש. גרניט- שיש שעשוי מגרניט, כידוע זהו סלע חזק שנחצב באופן חלקי. הוא החומר השני החזק (לאחר היהלום), והצבע שלו בדרך כלל ורוד אפור. הפלוס שלו הוא העמידות בפני חום, ובכך הדבר מכן על השיש מפני התקבעות. המינוס שלו הוא חוסר הגמישות והעובדה שיש לו נקבוביות, למרות גודלן הקטן, הן הופכת אותו לפחות עמיד בפני כתמים.

אבן קיסר וסיליסטון

אבן קיסר- זוהי אבן מלאכותית. האחראית על פיתוחה היא חברה ישראלית, ואין לה נקבוביות, מה שהופך אותה לעמידה בפני חיידקים וכתמים ולא מאבדת מהברק שלה גם אחרי שנים רבות. ישנו מבחר של צבעים בסוג הזה, בעלי מרקם אחיד כמו אדום ולבן. סיליסטון - שיש מספרד. אבן זו מורכבת מחומרים סינתטיים וטבעיים . חזקה בפני החום, כתמים ושריטות ובלתי חדירה בפני חיידקים.


אודות מחבר המאמר

לינקשייק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.