אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך מכינים את הילד לשנה הבאה?

עבור כל ילד, המעבר משנה לשנה מלווה בהתלבטויות רבות ובחששות עצומים. עבור הילד, המעבר משנה לשנה, ובעיקר מן הגן לכיתה א', הוא שינוי משמעותי מאוד וכמו כל אחד, החשש משינוי הוא עצום. לכן, חשוב לבצע הכנה לכיתה א בצורה נכונה עבור הילדים, הכנה שתאפשר להם לעלות לכיתה א' בצורה טובה ועם הרבה פחות חששות ופחדים. איך תעשו זאת בצורה נכונה? איך תכינו את הילד לכיתה א' בצורה הטובה ביותר עבורו? פשוט קראו את המאמר הבא...

יזמו מפגשים עם חברים חדשים

אם תצליחו ליזום מפגשים של הילד יחד עם חברים חדשים תצליחו להכין אותו בצורה טובה לשינוי של כיתה א', שינוי בו הם יכירו חברים חדשים איתם יבלו את מרבית יומם. מפגשים כאלו מהווים הכנה לכיתה א בצורה טובה עבור הילד, כך הוא לא יחשוש מהמפגש יחד עם ילדים וחברים חדשים והחשש שלהם מבחינה חברתית יפחת בצורה משמעותית.

ערכו היכרות מוקדמת עם בית הספר

כיום, כמעט כל בית ספר מבצע יום הכנה לילדים בו הם נפגשים בבית הספר בו הם עתידים ללמוד, מכירים את המורה, החברים, הבניין של בית הספר ואת כל הסביבה החדשה שלהם. ביום זה מומלץ להסתובב עם הילד בכל רחבי בית הספר כך שיכיר את בית הספר על כל פינותיו והחשש מפני מקום חדש ומפני הליכה לאיבוד במקום הגדול הזה ילך ויפחת ואפילו ייעלם לגמרי.

ערכו שיחות הכנה עם הילד

הקפידו לערוך שיחת הכנה לכיתה א עם הילד מידי כמה ימים ובמיוחד לפני תחילת הלימודים. כך תוכלו ללמוד על החששות של הילד ולהרגיע אותו בדרכים יצירתיות משלכם. בנוסף, תוכלו לקלוט האם יש לו חששות אמיתיות בהם יש לשתף את המורה או את הצוות החינוכי של בית הספר ותוכלו להכין אותו לכיתה א' בצורה הטובה ביותר עבורו כך שיצליח להשתלב יחד עם כל הכיתה בקלות וללא קשיים.

למדו להכיר את הילד שלכם

לעיתים רבות הילדים לא משתפים את ההורים במה שעובר עליהם ומעדיפים לשמור זאת לעצמם מה שגורם להם להסתגר ולאמץ דפוסי התנהגות לא ראויים ולא מובנים. אם תלמדו להכיר את הילד שלכם תוכלו לזהות על פניו מצב בו הוא לא מרגיש טוב או שקרה לו משהוא ואז תוכלו לעודד אותו לספר לכם ולשתף אותו בכדי שתוכלו לסייע לו לפתור את המצב אליו נקלע בצורה הטובה ביותר.


אודות מחבר המאמר

לינקשייק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.