אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תהליך הפיתוח של מוצרי אלקטרוניקה

האם תהיתם פעם מה השלבים השונים בייצור מכשיר אלקטרוני? איך נוצר המחשב שאתם יושבים מולו עכשיו? איך יוצר הטלפון הסלולארי שלכם? ומה הוא התהליך שעבר על מסך הטלוויזיה שלכם לפני שהגיע לסלון ביתכם? תהליך פיתוח של מוצר אלקטרוני הוא תהליך מורכב, שאנו מודעים, לרוב, רק לשלבים מעטים שלו. כמה מאיתנו מכירים, לדוגמא, את המונח 'זיווד אלקטרוני'?

 

תחילתו של פיתוח מוצר היא תמיד ברעיון כלשהו. כבר נאמר ש"הצורך הוא אבי ההמצאה", אולם כיום לעיתים קרובות אנו תוהים אם אכן אנו זקוקים לכל המוצרים שיש לנו, או שאולי עצם קיומם הוא זה שגורם לנו לחוש שיש לנו צורך בהם? כך או כך, רעיון ראשוני מתחיל להתגלגל לאט לאט ולהפוך לתכנית מסוימת של יצירת מוצר אלקטרוני.

 

לעיתים ישנו שלב של חקר- האם המוצר הזה אכן נחוץ? מה אנשים חושבים עליו? האם ישנו בעולם מוצר דומה או זהה למוצר שאנו חושבים עליו, או שאכן הייתה לנו הברקה גאונית שייחודית אך ורק לנו? אם התחושה היא שאכן המוצר יכול להצליח, מחליטים לצאת לדרך. כאן מגיע שלב של תכנון ושל גיוס משאבים, ואז אפשר להתחיל בתהליך הפיתוח והיצירה.

 

בניית המוצר

 

אחרי הרעיון, החקר והתכנון, מגיע שלב הביצוע. הביצוע יכול להיות לא פשוט- לעיתים דברים לא פועלים כפי שתוכנן, ויש הפתעות בדרך. על כן לרוב מגדירים מראש תקופת זמן משוערת עד שהמוצר יהיה מוכן, ולוקחים בחשבון שיהיו גם תקלות אפשריות...

 

השלב האחרון, אחרי שהמוצר כבר מוכן, הוא אותו זיווד אלקטרוני שהזכרנו קודם. תהליך זה מתייחס  לעטיפת המוצר בכיסוי שיגן עליו מפני פגיעות וייתן לו את צורתו הסופית. אנו לא מודעים לכך בדרך כלל, אבל רוב המוצרים שאנו עושים בהם שימוש עברו זיווד אלקטרוני. הזכרנו קודם את מכשיר הטלפון הסלולארי- דמיינו שמכשיר זה היה בעל עטיפה שלא מגנה עליו בצורה מספיק טובה, ושלא מאפשרת לכם שימוש נוח מספיק.

 

השימוש במכשיר היה הופך להיות מסורבל בהרבה, ובנוסף, כל נפילה קטנה הייתה הורסת אותו. ללא זיווד אלקטרוני הולם, כל המחשבים הניידים, הסמארטפונים, מכשירי הטלוויזיה והרדיו, כל אלו לא היו קיימים, בעצם, מאחר ואי אפשר היה להשתמש בהם. על כן, רצוי מאוד שמי שמתכננים ייצור של מכשיר אלקטרוני חדש, יהיו מודעים שיש תהליך חשוב שעליהם לעשות, תהליך הזיווד. חשוב לדעת כי מוצרים רבים נופלים לא בשלב התכנון או הביצוע, אלא דווקא במשוכה אחרונה זו.


אודות מחבר המאמר

לינקשייק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.