אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי ריקוד - תחביב מוערך

לימודי ריקוד בסגנונות שונים הם החוג המועדף על צעירים וצעירות בכל הגילאים. שיעורי הריקוד הנפוצים ביותר בישראל הם שיעורי ריקוד בלט, שיעורי מחול, שיעורי ברייקדאנס וכדומה. העיסוק בריקוד מסוגים שונים הוא תחביב הטומן בחובו יתרונות רבים במיוחד בעידן המחשבים ומשחקי הווידאו אשר מצמצמים את ההזדמנויות לפעילויות פנאי דינמיות. אחד היתרונות הבולטים בריקוד כתחביב הוא התרומה של הריקוד לכושר הגופני ולביצוע פעילות גופנית המשחררת ממתחים תוך שילוב של הנאה.

ריקוד הברייקדאנס

שיעורי ברייקדאנס הם שיעורי ריקוד המשלבים סגנון ריקוד שמקורו ברחוב. סגנון הברייקדאנס התחיל בשנות השמונים במדינת ניו יורק והומצא על ידי רקדני רחוב שהושפעו ממוזיקת ההיפ הופ ורקדו לצלילי ריקוד חופשי המשלב אלמנטים מעולם האקרובטיקה והקפוארה. את הריקוד ניתן היה לראות באותה תקופה בעיקר בפינות הרחוב ובכיכרות הערים בו התקבצו חבורה של רקדנים וביצעו ריקודי ברייקדאנס משותפים כאשר כל רקדן נכנס למעגן בתורו והציג קטע ריקוד.

שיעורי ברייקדאנס

במידה ובחר התלמיד בשיעורי ברייקדאנס תיבנה עבורו תכנית לימודית בהתאם לרמת הכושר והידע שלו בתנועות הריקוד. במהלך שיעורי ברייקדאנס יתרגל התלמיד את התנועות האופייניות לסגנון הריקוד תוך שימת דגש על פיתוח הגמישות ואימוני כוח. בשלב מתקדם של שיעורי הברייקדאנס יעבור התלמיד לרמת ריקוד מתקדמת יותר בה תודגש יותר העבודה על הגמישות וכוח השרירים של התלמיד. המטרה של שיעורי ברייקדאנס המטרה בסופו של דבר היא לתת לתלמיד את הכלים הטובים ביותר לפיתוח סגנון ריקוד מיוחד ואופייני לו בעולם ריקודי הברייקדאנס.

שיעורי ברייקדאנס מעניקים לתלמיד בנוסף ליכולות ריקוד עצמאיות ולשיפור הכושר הגופני הכללי שלו גם אלמנטים מנטליים כמו חיזוק הדימוי העצמי והביטחון. באמצעות השתלבות בחבורות הרוקדות יחדיו את ריקוד הברייקדאנס יכול התלמיד לבור לידי ביטוי באופן הריקוד שלו וביצירתיות שבה הוא משתמש על מנת ליצור את טכניקת הריקוד האופיינית לו.

בשלבים המתקדמים של שיעורי ברייקדאנס כאשר רמת הריקוד של התלמיד מאפשרת לו לבנות את הריקוד המיוחד שלו הוא נדרש להציג את הריקוד במרכז המעגל לפני הרקדנים האחרים. הגעה לשלב זה תורמת מאוד ליכולות התלמיד בעמידה מול קהל , לביטחונו העצמי ולחוש היצירתיות שלו ולכן ריקוד הברייקדאנס נחשב כריקוד בעל יתרונות מנטאליים בנוסף ליתרונות הפיזיים שמפיקים ממנו התלמידים.

לסיכום, מבין מגוון סגנונות הריקוד, שיעורי ברייקדאנס הם דרך מצוינת לשלב בין הנאה לבין שיפור הכושר הגופני והמצב המנטאלי של התלמידים. העבודה המשותפת עם הרקדנים יחד עם המקצב לצלילי מוזיקת ההיפ הופ הופך את השיעורים לחוויה דינמית ומהנה ביותר.  


אודות מחבר המאמר

לינקשייק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.