אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צפייה במופעי רחוב

ריקוד הברייקדאנס התפתח לראשונה במדינת ניו יורק שבארצות הברית בשנות השמונים של המאה שעברה. הריקוד אשר מורכב מצעדי ריקוד מעולם הקפוארה ומושפע מעולם האקרובטיקה מכיל מקצב ריקוד לצלילי מוזיקה ההיפ הופ. את מופעי ברייקדאנס הראשונים ביצעו חבורות רחובות ניו יורק ברחובות העיר ובכיכרות המרכזיים וסחפו עשרות צופים אשר נהנו מהריקוד הססגוני והמיוחד. סגנון ריקוד הברייקדאנס הלך ושודרג עם השנים וחדר לתודעתם של רבים מבני הנוער בעולם. אפילו מייקל ג'קסון הכניס קטע ריקוד בהשפעת הברייקדאנס להופעותיו הידוע כ"ריקוד הירח".

הברייקדאנס יוצא מהרחוב

מופעי ברייקדאנס שהיו נחלתם של רחובות ניו יורק הלכו וצברו מוניטין של מפעים מהנים ואטרקטיביים ורבים ביקשו לשלב מופעי ברייקדאנס באירועים והופעות שונות החל מאומנים אשר הוסיפו קטעי ריקוד ברייקדאנס להופעותיהם ועד אנשים פרטיים אשר ביקשו לשלב מופעי ברייקדאנס במסגרת אירועים שונים.

עקב הביקוש ההולך ועולה של מופעי ברייקדאנס, חברות ריקוד מקצועיות מציעות את שירותיהן בתחום הופעות הברייקדאנס ומציעות מופעי ברייקדאנס לבר מצווה, מופעי ברייקדאנס לחתונה, מופעי ברייקדאנס למועדונים וכדומה. מופעי הברייקדאנס לרוב מלווים בסגנונות לבוש שונים וססגוניים, אביזרים נלווים כמו מוטות אש לביצוע להטוטי אש וכדומה. את מופעי הברייקדאנס יכולים לבצע רקדני ברייקדאנס מקצועיים או בעלי השמחה עצמם שעברו הכשרה בריקוד סגנון הברייקדאנס.

מופעי ברייקדאנס – עשה זאת בעצמך

מכיוון שריקוד הברייקדאנס מתאפיין בסגנון ריקוד חופשי, כל אחד יכול לבצע מופעי ברייקדאנס אחרי הכשרה קלה וקצרה. שיעורי ברייקדאנס לקראת מופע מבוצעים בסטודיו לריקוד בליווי של רקדנים מקצועיים. לאחר מספר שלבים שבהם התלמיד לומד את עקרונות הריקוד, משפר את הכושר הגופני שלו ועובד על יכולות הריקוד והקואורדינציה שלו, יכול התלמיד לבצע קטע ריקוד ברייקדאנס מיוחד ואופייני עבורו ולהציגו בכל אירוע.

אפשרות נוספת לשיתוף הקהל הוא עריכת מופעי ברייקדאנס על ידי רקדנים מקצועיים המזמינים אל רחבת הריקודים את קהל הצופים ומלמדים אותם צעדים פשוטים של ריקוד. השתתפות קהל הצופים במופעי הברייקדאנס יכולה להיות חוויה מהנה לכולם וליצור אווירה טובה לאירוע. את מופעי הברייקדאנס המשותפים ניתן לערוך לצלילי מוזיקה לבחירת בעל השמחה ולשלב סגנונות לבוש, תפאורה תאורה מיוחדות אשר יוסיפו לאווירה המיוחדת.

לסיכום, מופעי ברייקדאנס הם חלק ממופעי הרחוב המסורתיים ומתאפיינים בעיקר בריקוד בסגנון חופשי המשלב אלמנטים מיוחדים מעולם האקרובטיקה והקפוארה. מופעי ברייקדאנס יכולים להתבצע על ידי רקדני ברייקדאנס מקצועיים בשיתוף הקהל או בעל השמחה כמו חתן הבר מצווה או חתן וכלה ולהפוך לאטרקציה המרכזית בכל אירוע.  


אודות מחבר המאמר

לינקשייק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.