אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המשמעות הגדולה של שער ההמרה של מטבעות החוץ לציבור הרחב

בעולם כולו מצויים עשרות מיני מטבעות זרים מגוונים, עבור כל ארץ מצוי אמצעי תשלום ראשי - מדי פעם אף יותר ממטבע אחד! - שמשמש את המערכת הכלכלית של הממשלה. אנו גרים בעולם מודרני – כלומר מצויים הסכמים רווחיים של מכירה וקנייה מול ארצות רבות מספור, שיש להם השפעה במישרין על כל אחד ואחת מקרבנו. בהתאם לכך, שער ההמרה בינות מטבעות החוץ הפופולריים נהיה נושא יסודי ומהותי בכל מה שקשור לעולם הכספים.

ניתן למצוא המון סיבות שמובילות לזה שאדם כלשהו יגלה שהוא מעורב בשערי ההמרה של מטבעות זרים – גם אם מדובר בעיסוקו וגם אם מדובר בבן אדם עצמאי משולל נגיעה בשוק ההון. בהמשך הטקסט נבחן כמה סיבות כאלו.

הכרחיות שערי מטבעות לנופש וטיסות

המקום הראשי במסגרתו תפגשו ככלל את הצורך לבדוק את שערי המרת המטבעות זה בעולם הנופש. כשנוסעים לטיול בחוץ-לארץ, אחד הגורמים שתבררו (ביחד עם פעילויות וטמפרטורות) יהא השער המקובל בארץ היעד ואיך ממירים אותו לש"ח.

מדי פעם יהיה כדאי יותר לבצע את ההמרה במערכת הבנקאית, לפעמים אצל סוכן כספים וקיימים מקרים שבמסגרתם האפשרות החסכונית במידה הרבה ביותר מההיבט של העמלה היא לבצע המרה שתי פעמים – לקנות בישראל דולרים אמריקאיים, לבחון מה גובהו של שער הדולר בארץ היעד ולהחליף את הדולר לשער הנהוג במדינה. כל זה נתלה בגובה החקר שתבקשו להקדיש למטרה זו טרם הטיסה, כמות המזומן שנדרשת לכם וגובה הריבית שהינכם ערוכים לשלם – בגלל שיש דמי טרחה לצד כל פעולה...

בחינת שערי המרה לפני שעושים שופינג באינטרנט

אנו חיים במאה ה-21, ובגלל זה אפשר לשער שקוראים רבים כבר ערכו שופינג ברשת האינטרנט בשלב כלשהו. זוהי אופציה משתלמת בצורה ניכרת לעומת השופינג בישראל פעמים רבות, כשהחסרון העיקרי הינו מחיר וזמן השילוח. משום שגובה המס הוקטן בזמן האחרון, אנשים פרטיים רבים החלו למצוא את המעלות שבביצוע קניות ברשת האינטרנט.

בגלל שכל אתרי המכירות בחוץ-לארץ מסוגננים ומאורגנים באנגלית יפה ותקינה, לא קל להבין מגבולות של איזו ארץ החנות הוירטואלית עובדת – אולם לעתים ראוי לברר את הנושא. כאשר החנות הוירטואלית עובדת, לצורך הדוגמא, מתוך גבולות סין, אולם מוכרת לציבור לקוחות שמוצאו מאירופה – יתרחשו שתי החלפות: הראשונה מהש"ח ליורו על-פי שער היורו הרלוונטי ועוד אחת מהיורו למטבע היואן. ייתכן שייגבו עמלות ביצוע כפולות ובהתאם לכך נוצרים מקרים שבמסגרתם כדאי במידה רבה יותר לסמן עם מטבע חלופי מהמטבע המוצע בחנות כבחירה ראשונה.

בורסה ועולם הכספים

בשביל האנשים שעוסקים בשוק ההון באופן רגיל, במסחר ומסחר מט"ח, לא צריך להכביר במילים – שערי המטבעות הזרים מונומנטליים אף יותר מכוס הקפה בבוקר. אנשים מסוג זה יוכלו לדקלם מזיכרון את מרבית שערי ההמרה המרכזיים – דולר אמריקאי, אירו, יין ונוספים, והמשקיעים אפילו ידעו שערי המרה דוגמת שער הבהט ושערים עקרוניים נלווים. כל מי שתחום העיסוק שלו משיק אל עולם המערכת הכלכלית, השינויים הקטנים האלה מסוגלים לתפוח לרווח גדול – בגלל זה מומלץ מאוד לאתר מקום איכותי שמראה שערי מטבעות מעודכנים ולהחדיר אותו לרוטינה הקבועה.


אודות מחבר המאמר

לכותב רקורד מרשים של השקעות מוצלחות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.