אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

NLP , דמיון מודרך ומה שביניהם

במרוצת השנים האחרונות אנשים רבים נוהים אל תחום הרפואה המשלימה ומבינים שאנו כבני אדם מורכבים מגוף, רוח ונפש. זאת הסיבה המאפשרת לנו לטפל בעצמנו במגוון רחב של תחומים על ידי שיטות הכוללות שימוש ב"מיינד" שלנו. אחת מהשיטות הנ"ל היא - NLP  ראשי תיבות של המילים באנגלית:  Neuro Linguistic Programming- תכנות עצבי לשוני - זוהי טכניקה שמסייעת לאדם לבסס את התקשורת בינו לבין עצמו ובינו לבין סביבתו. בדרך זו אנו לומדים לחדד את החושים שלנו עד לכדי קליטת שפת הגוף הזעירה ביותר. כמו כן נקבל כלים המאפשרים להבין באופן מדוייק את הדרך בה האדם תופס את העולם שסביבו. ואת כוחה של התקשורת המילולית והבלתי מילולית הזמינה בעבורנו ליצירת שינויים משמעותיים בחיינו. מכללות רבות משלבות בין שיטת ה – nlp  ושיטת הדמיון המודרך. דמיון מודרך הנו כלי טיפולי בו אנו נעזרים בכוחו המרפא של הדמיון לשם השגת שינוי בחיינו.  

יתרונותיהן של השיטות הללו רבים עד מאוד, שכן בעזרתן ניתן לטפל במגוון היבטים של חיינו: רוחניים, פיזיים ונפשיים, ללא שימוש בחומרים נוספים חיצוניים, קונבנציונלים או אפילו טבעיים. המשאבים העומדים לרשותנו הם חלק מולד מאיתנו.

 

היכן לומדים?

ישנן מספר מכללות בארץ עם לימודי NLP ודמיון מודרך: אחת הוותיקות בתחום היא מכללת "רטר" שהוקמה בשנת 1994 הקורסים הנלמדים הינם בחסות אקדמאית של אוניברסיטאות. למכללת "רטר 12 מרכזי לימוד בפריסה ארצית. מייסדי המכללה דפנה ואמיר רטר משלבים בתוכנית הלימודים את שיטת ה – nlp יחד עם דמיון מודרך בקורס חוויתי של שנתיים המקנה ללומדיו כלים לטיפול עצמי ולהנחית קבוצות וטיפולים גם באחרים.

מכללה נוספת המלמדת את שיטת ה – NLP בארץ היא המכללה האקדמית בווינגייט – גם כאן הקורס הוא חוויתי ובמהלכו הסטודנטים מתבקשים למלא אחר מטלות שונות. בסיום הקורס נבחנים הלומדים גם באופן מעשי.

מכללה נוספת בה ניתן ללמוד דמיון מודרך היא מכללת "מהות" הקורס כאן בנוי משני שלבים: השלב הראשון הוא לימוד ישום הכלי של דמיון מודרך על עצמנו ובשלב השני נלמד כיצד לעזור גם לאחרים בעזרת טכניקת הדמיון המודרך. כל אחד משני החלקים בקורס זה כולל 75 שעות לימוד אקדמיות ב - 15 מפגשים, כך שבסך הכל היקף הקורס הוא של 150 שעות אקדמיות ב - 30 מפגשים.

בית ספר נוסף בו ניתן ללמוד את שיטת ה – NLP  הוא: בית הספר NLP"  לשם שינוי" גם כאן ילמדו התלמידים תחילה לטפל בעצמם ובהמשך יוכשרו עד להגיעם לדרגת מאמנים בכירים. הקורסים מתקיימים ברחבי הארץ.


אודות מחבר המאמר

מכללת רטר - המכללה המובילה ללימודי דמיון מודרך ו- NLP. מסלולים מקצועיים בחסות אוניברסיטאות מוכרות בארץ, ובעולם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.