אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צמיגים דנלופ

 

חשיבותם של צמיגים איכותיים לרכב מתבטאת במישורים המהותיים ביותר, בכלל זה בטיחות הנוסעים ושאר המשתמשים בדרך. ישנם לא מעט מותגים של יצרני צמיגים מובילים בעולם, כך שקל יחסית לבחור צמיג חדש לרכב שיגיע מ"בית טוב" – גם אם אינכם בקיאים במיוחד בענף זה : כל שעליכם לעשות הוא או לחפש ברשת, בה תוכלו להשיג מידע רב לגבי צמיג חדש, או להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום. בין שאר הצמיגים הפופולאריים בישראל נוכל למצוא מותגים מוכרים ונחשבים כגון צמיגי דנלופ, ומספיק אם תחפשו לפי מחרוזת של

" צמיגים דנלופ" ותוכלו להתעדכן בכל המידע הדרוש לרבות מחירון צמיגים חדשים מתוצרת דאנלופ [Dunlop]

.

חברת דנלופ נחשבת לחברה הראשונה בעולם שיצרה צמיג פניאומטי. הממציא, ששמו

John Boyd Dunlop ועל שמו קרויה חברת הצמיגים המפורסמת, היה במקצועו וטרינר, אבל לפי הסיפור משראה את בנו נאבק בנסיעה באופניו עם צמיגי גומי פשוטים עלה במוחו הרעיון להמצאת הצמיג הפניאומטי, עליו נפרט בהמשך, ומאז החיפוש אחר צמיגים דנלופ מוביל אותנו למוצרים האיכותיים והנמכרים של Dunlop בישראל.

 

מהו "צמיג פניאומטי" ?

 

ג'ון דנלופ רשם פטנט על צמיגים פניאומטיים בשנת 1888. משמעות הביטוי פשוטה : צמיג פניאומטי הנו צמיג המלא באוויר, בניגוד לצמיגים בהם השתמשו עד לאותה עת, שהיו יצוקים ללא חלל בתוכם, ולרוב היו יציקת גומי עגולה [ וכן היו נפוצים גלגלי עץ בעלי מסגרת ברזזל ! שהניבו נסיעה קשוחה מאוד ויציבות מינימאלית ...]. את הפטנט של דנלופ נטלו עמם זוג אחים, שגם שמם אומר היום משהו בתעשיית הצמיגים – האחים מישלן – והחלו לייצר צמיגים לאופניים, ובהמשך ובעצם עד היום השימוש הכמעט אבסולוטי בעולם הנו בצמיג הנשען על לחץ אוויר פנימי. במשך שנים רבות ההתקדמות הטכנולוגית הן של צמיגי דלופ והן של כלל הצמיגים הייתה 'רוחבית' ונשענה על אותו מנגנון של מסגרת גומי ובה פנימית אותה ממלאים באוויר – צמיגים שהיום ידועים בתור טיוב-טייב [ TUBETYPE], כלומר, 'בעלי פנימית'. 

 

ככל שהתקדמה הטכנולוגיה וההבנה בייצור צמיגים איכותיים, ובמקביל ככל שעלו הדרישות לביצועים והשתפרו כלי הרכב, התפתחה תעשיית הצמיגים עד שכיום רוב הצמיגים המותקנים [ ולגבי צמיג למכונית פרטית – כולם ] הנם מסוג טיובלס [ TUBELESS] , דהיינו, צמיג איכותי ללא פנימית – אלא שלחץ האוויר בו מצמיד את הצמיג לחישוק [ ג'אנט ] ומעניק אחיזה, נוחות וביצועים משופרים כמו גם משקל קל יותר, אך חשוב מכך, מהווה אביזר בעל מקדם בטיחות גבוה הודות לתכונה העיקרית שלו – בריחת אוויר איטית מאוד ברוב סוגי התקרים [ פנצ'רים ] בהם נתקלים נהגים בשימוש יומיומי.

 

צמיגי דנלופ הם מהאיכותיים, הבטיחותיים והמתקדמים ביותר הנמכרים בישראל: עלותו שדל צמיג יוקרתי אינה מהנמוכות, אך פעמים רבות תוכלו למצוא צמיגי דנלופ במבצע וכך לשדרג את עצמכם בעלויות נוחות יחסית.


אודות מחבר המאמר

עיסא פאיד מתמחה בגלגלי מגנזיום, אבזרי רכב צמיגי שטח, צמיגים לרכב, ומצברים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.