אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיטות מקובלות של טיפול באין אונות

אין אונות היא בעיה רפואית מוכרת ולא נדירה. קיים מגוון שיטות של טיפול באין אונות. התאמת השיטה הנכונה למקרה הספציפי נעשית על ידי רופא מומחה או סקסולוג, כאשר בראש ובראשונה נדרש לאתר את הסיבה לתפקוד המיני הלקוי. הגורמים לבעיה יכולים להיות שונים, חלקם פיזיים וחלקם פסיכולוגיים, ולכן גם דרך הטיפול באין אונות משתנה ממקרה אחד למשנהו.

 

שיטה אחת, ואולי המוכרת ביותר, של טיפול באין אונות היא נטילת גלולות, שהידועה בהן נקראית ויאגרה. גלולות מהסוג הזה פועלות לטווח זמן קצר, ויש ליטול אותן לפני המגע המיני. טיפול כזה באין אונות נקרא טיפול סימפטומטי, שכן אין כאן כוונה לאתר את הגורם לבעייה ולפתור אותה, אלא להעלים את הסימפטום (חוסר אפשרות להגיע לזקפה) באופן זמני. יחד עם זאת, טיפול בגלולות פועל בכל המקרים, ולא משנה מה הסיבה לבעיה. מומלץ בכל אופן להתיעץ עם רופא לגבי הפעילות הרפואית של הגלולה, תופעות הלוואי וגורמי הסיכון.

 

שיטה אחרת לטיפול באין אונות היא טיפול פסיכולוגי. לעתים מתגלה כי אין מדובר בבעיה פיזית, אלא פסיכולוגית, כתוצאה מטראומה מהעבר, למשל. במקרה הזה הבעייה אינה נחשבת לבעיה רפואית והטיפול בה הוא טיפול פסיכולוגי, פרטני או זוגי, כל מקרה לגופו. גם מצב של לחץ, או סטרס, כתוצאה מנסיבות שאינן קשורות באופן ישיר לחיי מין, עלולים לגרום לחוסר בטחון ולהשפיע לרעה על התפקוד המיני. גם כאן הטיפול המתאים הוא תרפיה אצל איש מקצוע מוסמך, שיכול לעזור להתגבר על הבעיה.

 

עוד דרך לטיפול באין אונות היא טיפול מונע. ידוע כי אורח חיים בריא, פעילות גופנית סדירה, דיאטה מאוזנת ורוויה בויטמינים, המנעות מעישון ואלכוהול ומנוחה מספקת יכולים למנוע אין אונות. גם כאשר מדובר בסימפטומים קיימים, הטיפול המונע באין אונות יכול לעזור ולהפחית את חומרתם.

 

לסיכום, ניתן לומר שאין אונות היא בעייה שמקורה יכול להיות פיזיולוגי או פסיכולוגי. בכל מקרה התפקוד המיני הופך להיות לקוי, וכתוצאה מכך נגרם נזק לבטחון העצמי, להרגשה הכללית ולחיי המשפחה של הסובל מהבעיה. קיימות שיטות מגוונות של טיפול באין אונות, וחשוב מאוד לפנות אל בעלי מקצוע מומחים ומוסמכים בתחום על מנת לקבל יעוץ ועזרה מקצועיים.


אודות מחבר המאמר

iraproj

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.