אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימוד תאוריה – לאנשים בעלי לקויות למידה

בעשור האחרון גדלה והתפתחה המודעות ללקויות למידה מסוגים שונים וביניהן גם הפרעות קשב. המודעות לכך, יצרה סקטור גדול מאד באוכלוסייה אשר מתקשה לעבור את המבחנים השונים ובעיקר את מבחן התאוריה המורכב. בעבר, נהגו להעניק לאנשים עם לקויות למידה שונות- תוספת זמן במבחן התאוריה. המודעות והאבחנה בין לקויות הלמידה והפרעות הקשב השונות בשנים האחרונות הביאה לכדי תובנות רבות, ואחת מהן היא כי אדם בעל לקות למידה כלשהיא אשר לא מצליח ללמוד את החומר למבחן, לא יצליח בו גם אם יקבל תוספת זמן. דוגמא נוספת היא אדם בעל הפרעת קשב היפראקטיבית אשר בכל מקרה לא יוכל לשבת שעות בבית למטרת לימוד תאוריה. במידה ואתם נמנים על אוכלוסייה זו דעו כי ישנן דרכים לעזור ולהקל בתהליך לימוד תיאוריה, בעזרתן תוכלו גם אתם לעבור את מבחן התאוריה בהצלחה. 

לימוד תיאוריה באמצעות שיעורים פרטיים

הדרך הטובה ביותר לתהליך לימוד תאוריה במידה ואתם בעלי לקות למידה כלשהיא, היא באמצעות שיעורים פרטיים. לפני שאתם בוחרים מורה ומתחילים את התהליך עליכם לבחור מורה ללימוד תיאוריה המתמחה בתחום הלקות שלכם. לכן, מומלץ לשוטט באתרי האינטרנט ולחפש מורים פרטיים המתמחים במתן שיעורים פרטיים או לבקש המלצות מחברים או בני משפחה. חשוב לבדוק האם המורה הפרטי ביצע לימוד תאוריה בעבר. זאת כיוון שתהליך לימוד תאוריה שונה ממקצועות אחרים ועל המורה להיות בעל בקיאות רבה בנושא. כמו כן, מומלץ כי מורה זה יעזור לכם גם בשכלול שיטות הלימוד שלכם.

שיעורים פרטיים בעזרת מורה נהיגה

אפשרות נוספת היא לקיחת שיעורים פרטיים אצל מורה נהיגה. היתרון העצום הוא הידע הרחב ביותר והמעודכן ביותר אשר תוכלו לקבל. כמו כן, הם יוכלו לעזור לכם בשיטות לימוד למבחן כיוון שהם מכירים היטב את סוג המבחן ואופיו. מומלץ לפנות למורה הנהיגה שלכם ולבחון עימו את האפשרות לבצע עימו שיעורי לימוד תאוריה. במידה ולא- נסו לקבל ממנו המלצות לגבי מורים אחרים.

האם ניתן ללמוד גם בקבוצות ?

קיימים בתי ספר המתמחים בשיעורי לימוד תאוריה, בין השאר גם לימוד תאוריה לאנשים בעלי לקות למידה. באם אתם מעדיפים ללמוד בקרב קבוצה יתכן וזו תהיה אפשרות טובה עבורכם.הקלות מצד משרד הרישויחשוב מאד לעדכן את משרד הרישוי על ליקוי הלמידה. באופן זה תזכו למספר הקלות בהתאם ללקות הספציפית. חלק מן הנבחנים זוכים בהארכת זמן וחלק אחר זוכים בבחינה בעל פה. אולם, אם לא תציינו זאת מראש, איש לא יקל עמכם לאחר קבלת התוצאות.לסיום, לקויות למידה הן נפוצות מאד בקרב האוכלוסייה ואין היא צריכה להפריע כלל לתהליך לימוד תאוריה. אך אם רוצים ללמוד באופן יעיל ולעבור בהצלחה את מבחן התאוריה חשוב לא להיות פזיזים, לבחור את המורה הנכון ולקחת את הזמן ככל שיידרש עד שתהיו מוכנים.בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

למעוניינים במידע נוסף, אנא פנו למרכז המתקדם ללימודי נהיגה טוב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.