אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נווה צדק המודרנית

נווה צדק היא שכונה ייחודית ומדהימה, היא מצליחה לשלב את המבנים העתיקים עם בתים החדשים בעצובים יוקרתיים. ברחובותיה אין בית אחד שדומה לשני לכל אחד מהם היסטוריה מיוחדת, אפילו בתי קפה שממוקמים ברחובות מעוצבים בסגנון ישן וביתי. בפרברי השכונה נמצא מרכז סוזן דלל אשר מטפח ומעודד את התפתחות האמנות המחול הישראלי בשילוב אומנויות אחרות. המרכז בנוי סביב רחבה מעוצבת וגדולה הכוללת תעלות מים דקורטיבית, עצי זית ועבודות קרמיקה של דוד טרטקובר, המתארות את תולדותיה של נווה צדק.

טיולים ברחובות של השכונה לא יכולים להיות משעממים, כל אחד יכול למצוא משהו ייחודי עבורו, אם זה בתים היסטוריים, בניינים מודרניים,  בתי קפה עם עתיקות, מוזיאונים וחנויות.

מוזיאונים, גלריות האומנותיות, בתי-האוכל השכונתיים וכן בתים עמוסי זיכרונות ברחובות אמזלג, שלוש ורוקח הם אלו שהופכים את נווה צדק לשכונה ים-תיכונית, רומנטית להפליא. ישנם בתים בשכונה אשר מצדיקים את ההתייחסות המיוחדת והבולטים מבניהם: "בית שמעון רוקח", כאן נולד ישראל רוקח שהיה ראש העיר מאמצע שנות השלושים ועד אמצע שנות החמישים. "בית אבולעפיה" בו התגורר הסופר ש"י עגנון. "בית הסופרים" ברחוב נווה צדק ובו גם מוזיאון ליצירותיו של נחום גוטמן.  בית רב קוק נמצא בפינת הרחבות נווה צדק ונווה שלום.

דרומית יותר, סמוך למוזיאון האצ"ל במבנה ההיסטורי של תחנת הרכבת הישנה אמור להיפתח פרויקט של העירייה "התחנה" מתחת לגשר הישן בקצה רחוב שלוש, ממוקם מגרש חניה. לא הפנימו לקח הרשויות מהריסת "גימנסיה הרצליה" ובנייה "מפלצת השלום" על חורבותיה, לכן לא ניתן להסביר ששוליה הדרומיים של השכונה מוזנחים וכך גם מקטע של רחוב אילת שיכל להיות פינה יפה ונחמדה. במקום שיפוץ של בתים ישנים ויפים ברחוב אילת 61 הוקם גורד-שחקים אשר משמש תצפית לים.  

כיום נווה צדק מהווה את אחד האזורים היפים ורבי הקסם של תל-אביב.

 


אודות מחבר המאמר

נדל"ן נווה צדק, דירות בנווה צדק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.