אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיני נזיקין – דינים העוסקים בנזקים

דיני נזיקין – דינים העוסקים בנזקים

דיני נזיקין עוסקים בנזקים שנגרמו לאדם בגופו או לרכושו בגינם הוא דורש פיצויים. נזקים אלה יכולים להיות נזקי רכוש שנגרמו כתוצאה מגניבה, פריצה, פגעי מזג אויר, הצפות, סופות וכן נזקי גוף הנגרמים כתוצאה מתאונות עבודה, תאונות בבית ספר, תאונות במקומות ציבוריים או פרטיים, תאונות דרכים, רשלנות רפואית, תקיפה, לשון הרע/הוצאת דיבה, מטרדי רעש, זיהום אויר וכדומה.

 

דיני נזיקין עוסקים בשתי שאלות מרכזיות:

1.      האם ישנה אחריות לגוף או לאדם שבגללו נגרם הנזק.

2.      לאיזה פיצוי זכאי הנפגע. כלומר, מהו גובה הפיצוי שזכאי לו הנפגע בגין הנזק שנגרם לו.

שאלת האחריות הינה שאלה מורכבת ועל התובע במשפט נזיקין להוכיח, כי בעל המקום או העסק שבתחומיו התרחשה הפגיעה נהג ברשלנות, או שלא נהג על פי כל הוראות הבטיחות הנדרשות ממנו על פי החוק. ככל שהמקום או העסק יותר מסוכנים (בריכות שחייה או מועדוני כושר או מרכזי שעשועים וכדומה), הרי שעל בעל המקום לנהוג בזהירות גדולה יותר בכל הקשור לבטיחות במקום. כך גם לבעלי קניונים פרטיים, וכך גם על עיריות השולטות במרחבים ציבוריים גדולים.

על מנת לקבוע חבות בנזיקין, בהתאם להוראות הקבועות ב"פקודת הנזיקין [נוסח חדש], בתי המשפט דנים ביסודיות בשאלת היקף האחריות שחלה על המעוול – גורם הנזק, היקף הפיצויים והעוולות שנגרמו לניזוק.

דיני נזיקין הם תחום משפטי הדורש מומחיות רבה והיכרות מעמיקה עם החוק וסדרי הדין בבתי המשפט. כדי להתמודד עם תביעות מסוג זה, או כדי להגיש תביעות הקשורות עם דיני נזיקין, מומלץ לפנות לעורך דין דיני נזיקין אשר יוכל להביא בפניכם את מלוא האפשרויות העומדות בפניכם ובמקרים רבים אף להעריך את סיכויי תביעתכם.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

אופיר בן צור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.