אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפרעות קשב וריכוז- לא להפסיק להאמין

הפרעת קשב - לא סוף העולם

נכון שלעיתים המצב יכול להיות קשה ומתסכל, נכון שצפויים לכם קשיים לאורך הדרך. אבל הפרעות קשב וריכוז בהחלט ניתנות לטיפול, ותמיכה ואהבה שלכם רק יחזקו את הילדים ויעזרו להם להתמודד טוב יותר.

תנו לעצמכם מקום

אמנם חשוב שהילדים ירגישו שאתם מאמינים בהם, אך כמו בכל מצב אחר בו ילד שלכם סובל מקושי כלשהו צריך לעיתים למצוא מקום לפרוק בו תחושות קשות. נסו לדבר עם בן או בת הזוג או עם חבר או חברה טובים, שיוכלו להרגיע אתכם ולתת לכם תחושה שהם מבינים אתכם ושאינכם לבד בעניין זה. הפרעות קשב וריכוז, כמו גם לקויות למידה והפרעות התנהגות, יכולות להיות בעיה של המשפחה כולה. לדבר כמובן יש כוח, מאחר ואוסף של אנשים שמתמודדים יחד הוא חזק בהרבה מאדם אחד לבד. עם זאת חשוב לזכור שאנרגיות רבות נלקחות מכם וחשוב גם לטפל בעצמכם.

הפרעות קשב וריכוז- טיפול

למזלנו, אנו חיים בתקופה בה מי שיש להם הפרעת קשב וריכוז זוכים לטיפול טוב, לפחות יותר מכפי שהיה נהוג בעבר. ישנן אפשרויות רבות יותר משהיו פעם, וכיום סוגי טיפול בהפרעות קשב וריכוז הם מגוונים ביותר. נסו תמיד לזכור שאחרי תקופת מה שמשקיעים מאמצים, המצב מתחיל להשתפר. הילד שלכם יחוש טוב יותר בבית הספר, יחווה תחושת הצלחה וסוף סוף ירגיש שהוא מסוגל לעשות דברים שעד כה נבצרו ממנו. תחושה טובה זו תחלחל גם הביתה, ואתם תמצאו את עצמכם חשים הקלה לא מעטה.

חשוב כל הזמן לדבר עם הילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז. נסו לתת לנושא תשומת לב, ולא לדחוק אותו לשוליים. תנו לילד תחושה שהוא יכול לשתף אתכם בקשיים שלו. הפרעות קשב וריכוז או בשמן השני לקויות למידה הן, כמו כל חוויה אחרת, דבר שקשה להבין אם לא עברתם אותו. כהורים, היינו רוצים שהילדים יחושו שהם יכולים לפנות אלינו בכל עניין. על כן, חשוב להצטייד בהרבה סבלנות ולהבין שמצב רגשי טוב הוא בלתי נפרד משיפור הפרעות קשב וריכוז.

הפרעות קשב וריכוז- לא רק חסרון

המשפט הבא עשוי להישמע קלישאתי ומלוקק, אך למען האמת אין נכון ממנו בעולם. כל אחד הוא מיוחד. אין זה אומר שלא היה עדיף בלי הפרעות קשב וריכוז, אולי. אך מאחר והן כאן והן קיימות, צריך להתאמץ על מנת לא לראות בהן רק מקור לצער וייאוש, אלא גם לשאיבת אנרגיה וללמידה של כמה שיעורים משמעותיים על החיים... הפרעות קשב וריכוז יכולות להיות חוויה לא קלה הן עבורכם והן עבור ילדיכם, אך זכרו שהרבה חום ואהבה הם הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כל קושי. 


אודות מחבר המאמר

גלגל הצלה - טיפול בלקות למידה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.