אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבות ביטוח בריאות הכולל טיפול ברפואה משלימה

 

בעידן של היום, בו קיימים מקרים בהם רפואה קונבנציונלית אינה נותנת מענה מספק לחולים, ניתן לבחון שיטות טיפול נוספות הנכללות בקטגוריית הרפואה המשלימה. כמו כן, קיימים אנשים אשר מעדיפים לנסות את שיטות הטיפול האלטרנטיביות והטבעיות לפני שהם בוחרים בטיפול רפואי קונבנציונלי. רפואה סינית, פלדנקרייז, שיאצו ונטורופתיה הינן רק חלק קטן משיטות הטיפול האלטרנטיביות, אשר עשויות לרפא חוליים שונים באופן טבעי ומקצועי כאחד.

האם קופות החולים מממנות טיפולים אלטרנטיביים ?

עם התפתחות הרפואה המשלימה בארץ ובעולם, החליטו קופות החולים להעניק שירותי רפואה משלימה לבעלי ביטוח בריאות מטעמן. חשוב לציין כי סוגי שיטות הטיפול האלטרנטיביות הינו יחסית מצומצם אך חשוב להתעדכן מפעם לפעם האם התווספו שיטות טיפול נוספות. כמו כן, סוגי הטיפולים המוענקים למבוטחים תלויים בקופת החולים עצמה. חלק מן הקופות מעניקות יותר שירותי רפואה משלימה וחלקן פחות. ברוב המקרים יהיו טיפולים אלו בתשלום, אך במחיר נמוך יחסית.

האם ביטוחים פרטיים כוללים טיפולים אלטרנטיביים ?

ברוב המקרים, ביטוחים פרטיים כוללים את רוב שיטות הטיפול האלטרנטיבי. יחד עם זאת, כיוון שתחום הרפואה המשלימה הולך ומתרחב חשוב לקרוא בפוליסה אילו סוגי טיפולים היא כוללת. חשוב לציין כי רשימת המטפלים בטיפולים האלטרנטיביים השונים הינם בוגרי לימודי רפואה משלימה ובעלי תעודות בתחום. לעיתים, דורשת חברת הביטוח הפניה מרופא המשפחה או רופא מומחה כתנאי לקבלת טיפול אלטרנטיבי. לכן, בעת הגשת המסמכים לחברת הביטוח דאגו לצרף את ההפניה. כמו כן, בכל ביטוחי הבריאות, קיימת הגבלה מסוימת על מספר הטיפולים. לכן, לפני שאתם רוכשים את ביטוח הבריאות, הכינו רשימה של סוגי הטיפולים שאתם או משפחתם זקוקים להם ובדקו בפוליסות השונות את מספר הטיפולים הניתן למבוטחים.

ומה לגבי תרופות אלטרנטיביות ?

ביטוח בריאות ממלכתי אינו מכסה תשלום עבור תרופות אלטרנטיביות. ביטוחים פרטיים לעומת זאת, כוללים ברוב המקרים החזר בגין רכישת תרופות אלטרנטיביות מסוימות אשר מצויות ברשימה מטעמן. אם ברצונכם לרכוש ביטוח בריאות פרטי והנכם משתמשים באופן קבוע בתרופה אלטרנטיבית כלשהיא, מומלץ לבדוק האם היא מצויה ברשימה הנ"ל.

טיפולים אלטרנטיביים לילדים

כיום, ילדים בעלי בעיות שונות מטופלים בטיפולים אלטרנטיביים ובתרפיות שונות. טיפולים באמצעות בעלי חיים, הידרותרפיה וספורט טיפולי הינם רק חלק קטן מסוגי הטיפולים האלטרנטיביים לילדים. טיפולים אלו הינם בעלי חשיבות רבה כיוון שאם לא יטופל אותו ילד ייתכן ויגרם לו נזק אשר יחמיר עם השנים. חשוב לציין כי רוב קופות החולים אימצו חלק מן השיטות הללו והן מוענקות לילדים במסגרת ביטוח הבריאות.


אודות מחבר המאמר

נכתב על ידיי נרי בלוגר וחיית אינטרנט כותב מאמרים ביטוח ואחזקת רכב 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.