אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוחים פלסטיים- הפיתרון המושלם

 

בעלי חיים מעריכים אסתטיקה, ולא משנה על איזה בעל חיים מדובר. תופעת טבע ידועה היא שכאשר חיה כלשהי סובלת מפגם אסתטי או מליקוי כלשהו במראה הנורמטיבי שלה, היא, לרוב, מוגלית מסביבתה ולא מסוגלת למצוא בן או בת זוג לשם התרבות. אצל בני האדם, לפחות למראית עין, נושא ההדרה וההגליה של השונה ולא נורמטיבי הולך ופוחת, ואנחנו מסוגלים להכיל שונות ומראות חריגים, עד גבול מסוים- ומה זה בעצם אומר עלינו? האם ניתן לשנות זאת? האם כדאי בכלל לשנות זאת?

מדד היופי, שבעטיו התפתחה והתעצמה התופעה של ניתוחים פלסטיים הוא מדד מלאכותי, פרי עבודת שטח ופסיכולוגיה של חברות אופנה, מעצבי דעת קהל ונורמות חברתיות משתנות בעיקר. מה שהיה מקובל ויפה במאה ה-13, הפך למעוות ולסוטה במאות ה-18 וה-19, ומי שראה כיצד חשבו בשלהי המאה ה-19 שאנחנו ניראה במאה ה-21, יכול להבין כי היכולת לחזות את היופי, את האופנה, את המראה האסתטי ואת החזות הנורמטיבית של העתיד לבוא, מוטלת בספק רב וגדול. עם זאת, למי שחי היום וצריך להשתלב בנורמות המקובלות, אין ברירה אלא לנסות ולטפל בלקויות קיימות, לתקן פגמים הפוגמים במראה הכללי ולנסות ולהגיע, כמה שיותר מהר, ובכמה שפחות מאמץ וסבל מיותרים, למראה מקובל, נורמטיבי ופרופורציוני כך שלמעשה יבצע סוג של אדפטציה או היטעמות בחברה. ניתוחים פלסטיים הם, פעמים לא מעטות, ניתוחי נוחות ולא ניתוחים מחויבי המציאות מבחינה בריאותית קלאסית, עם כי ישנם פסיכולוגים שיטענו כי בריאות מנטאלית והרגשה עצמית הן לא פחות חשובות מהבריאות הפיזית, ולפעמים אפילו יכולות להשפיע על מצב הבריאות באופן כללי.

מטרת המאמר היא כלל לא לעודד פניה לעבר מסלול של ניתוחים פלסטיים ושיפוצים קוסמטיים וכירורגיים מיותרים, אלא רק הדגשת העובדה כי לפעמים תיקון קל של החזה, שאיבת שומן מיותר מאזור הירכיים או הבטן, שיפוץ אף רחב או בולט מדי או מתיחת עור רפוי בפנים או אפילו הליך קוסמטי כדוגמת הסרת שיער יכולים להשפיע לחיוב על חיי המטופלים, לסייע להם במגוון רחב של פעילויות חברתיות ומקצועיות ולשפר את מצבם המנטאלי ואת מיקומם בהיררכיית הקיום הטבעית, כי גם אנחנו, בין אם נרצה בכך ובין אם לא, סוג של בעל חיים, מפותח ועליון, אבל עדיין בעל חיים. למרות זאת חשוב לזכור כי אין הטיפולים מתאימים לכל אחד, וגם ההשפעות הפסיכולוגיות שנובעות מתוצאות הניתוח לאו דווקא יהיהו תמיד בהתאם לציפיות המטופלים (שנוטות כמובן להיות גבוהות לאין שיעור). לכן, במידה ואכן מחליטים על ניתוח פלסטי חשוב להקפיד על  מספר פרמטרים חשובים כמו- בתאמת רמת הציפיות למציאות, בחירת רופא מנתח מתאים, מקצועי וראוי, וחשיבה מעמיקה האם אנו מבינים את השלכות הניתוח ומוכנים לקבלן.

 

 


אודות מחבר המאמר

כותב מאמרים מומחה - תוכן איכותי ומקצועי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.