אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ראיון עבודה זו ההזדמנות שלך ללמוד על החברה.

כמועמד, חשוב מאוד להתכונן ולהגיע מוכן לראיון העבודה. כל תנועה ומילה הנאמרת במהלך ראיון העבודה הינם בעלי משמעות וחשיבות לסיכויי הקבלה לעבודה.

עם זאת, גם המועמד יכול ללמוד לא מעט על מקום העבודה והאנשים העובדים בו במהלך תהליך הראיונות. יש לזכור כי לכל מועמד אופי חברה המתאים לאישיותו.

עד כמה החברה מאורגנת?

ניתן ללמוד לא מעט מהשלב בו יוצרת החברה קשר ראשוני,  דרך תהליך תיאום הראיון ובבחינת זמן ההמתנה. בתהליך זה אפשר לבדוק כמה מסורבל היה תהליך קביעת הראיון מצד החברה, האם לאיש הקשר היו כל הפרטים הדרושים בכדי לבצע את התיאום? האם הפגישה התקיימה במועדה? האם היו ערוכים עם מקום מסודר לקיים בו את ראיון העבודה? האם המראיינים היו מוכנים לראיון העבודה איתך, קיבלנו מראש את קורות החיים, ידעו על איזה תפקיד מדובר והגיעו מוכנים? האם נאמר לך בסוף הראיון כמה זמן יידרש עד שתתקבל התשובה והאם החברה עמדה בהתחייבותה? התשובות לשאלות אלה יוכלו לספק לך נקודת מבט על הסדר והארגון בחברה.

כמה קשה להם להגיע להחלטה?

 

חשוב לבדוק כמה ראיונות נדרשו והאם מספר הראיונות פרופורציונאלי לתפקיד אליו הגשת מועמדות. במידה ועברת מספר רב של ראיונות ולא הצלחת לקבל תשובה ברורה ולאורך זמן נאמר לך כי ישנם מועמדים נוספים והם עדין לא בטוחים.... יתכן והחברה מתקשה לקבל החלטות. יתכן והחברה אינה החלטית לגבי הצרכים וחסרת יציבות בנוגע לתפקידים הדרושים.

 

האם הרגשת ידידותיות?

במסדרונות בצפייה לראיון ניתן ללמוד לא מעט על החברה, האם הציעו לך שתיה או הפנו אותך למטבח? במידה והזדמנת לשיחת מסדרון, האם הרגשת התלחשויות? אלה מנבאות לא פעם על התרחשויות מתחת לפני השטח בארגון.

כמה המראיינים פתוחים ואמיתיים ?

האם בתהליך הראיון קיבלת מידע מהימן על מהות התפקיד כולל כל האספקטים הנדרשים או שהמראיינים ניסו להאדיר את התפקיד והצניע משימות שאינם אטרקטיביות ויכולות להוביל את המועמד להסיר את מועמדותו.

 

לכל מועמד אופי שונה ולכן כל מועמד יחפש חברה בעלת אופי שיתאים לו. לכן, יש לפעול בשיקול דעת ולנסות ללמוד מהאינפורמציה הסמויה המתגלה בתהליך חיפוש העבודה ויכולה לספר רבות על החברה ועל אופייה.

 

 


אודות מחבר המאמר

מאיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.