אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה

תפקידו של עורך דין תאונות עבודה הוא להעניק סיוע משפטי לכל מי שנגרם לו נזק בעקבות תאונת עבודה או מחלת מקצוע. עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע גם למשפחות של הנפגעים, במקרים בהם בעקבות תאונת עבודה נפטר העובד מפציעתו.

 עורך דין תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה הינה תאונה אשר התרחשה במהלך עבודתו ובעקבות עבודתו של עובד אצל מעבידו או מטעמו. אם מדובר בעובד עצמאי, תאונה נחשבת כתאונת עבודה אם התרחשה בזמן שעסק במשלח ידו, וקרתה בעקבותיה. כל עוד ישנה זיקה בין סיבת התאונה למשלח ידו של העובד, נחשבת התאונה כתאונת עבודה, גם אם התרחשה בזמן ההגעה של העובד מביתו למקום עבודתו או בדרך חזרה ממקום עבודתו לביתו.

 עורך דין תאונות עבודה

באילו מקרים ניתן לתבוע את המעסיק?

על פי חוק, כל עובד בישראל מבוטח מפני פגיעות גוף בגין תאונות עבודה או מחלות מקצוע, במסגרת המוסד לביטוח לאומי. זאת משום שתאונות עבודה ופגיעות גוף עלולות להתרחש בכל מקצוע, מאחר ובכל משלח יד מצויות לצערנו סכנות. במקרים בהם תאונת העבודה התרחשה בעקבות רשלנותו של המעביד, ניתן יהיה לתבוע פיצויים גם מחברת הביטוח של המעביד, בנוסף לתביעה מול ביטוח לאומי.

לעיתים קרובות ההתנהלות המורכבת והממושכת מול חברות הביטוח ומול ביטוח לאומי דורשות סיוע מקצועי, ולשם כך מומלץ להשתמש בשירות עורך דין תאונות עבודה. עורך דין תאונות עבודה הוא המתמחה העוסק בתחום זה, ולכן מדובר באיש מקצוע שיכול להגדיל את הסיכויים של התובע לקבל את מבוקשו.  


אודות מחבר המאמר

אופיר בן צור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.