אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תביעות ביטוח

תביעות ביטוח

פוליסות ביטוח נעשות על מנת להבטיח סיוע כלכלי בשעת משבר או אסון. ישנם סוגים רבים של תביעות ביטוח, לרבות תביעות ביטוח חיים, תביעות ביטוח מחלות קשות, תביעות ביטוח דירה, תביעות ביטוח עסק, תביעות ביטוח רכב, תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל, תביעות נכות מתאונה הכלולות בפוליסה, תביעות ביטוח במסגרת חבות מעבידים וכו'.

 

כיצד ניתן לבטח את עצמנו מפני אובדן כושר עבודה בפוליסת ביטוח?

במהלך חיינו, סכנות רבות אורבות לנו בעת מילוי תפקידנו במסגרת משלח-ידנו. בכל תפקיד כרוכים סיכונים כאלו ואחרים. פוליסת ביטוח היא חשובה במקרה זה, שכן בשעת הצורך ניתן יהיה להבטיח סיוע כלכלי אם חלילה נפגענו במקום עבודתנו ובכל מקום אחר, נפגעה בריאותנו וכן הכנסתנו. הגדרת "אובדן כושר עבודה" הנה כמעט זהה בכל חברות הביטוח. יחד עם זאת, קיימים סוגים שונים של פוליסות ביטוח, הכוללות שינויים בתקופת הביטוח, תקופת ההמתנה לתשלום תגמולי הביטוח והגדרת מקרה הביטוח.

 

מהם הסוגים השונים של תביעות ביטוח  מסוג אובדן כושר עבודה?

לרוב, יהיה מבוטח זכאי לתשלום תגמולי ביטוח בגין "אובדן כושר עבודה", במקרה שאיבד את יכולתו לעסוק בכל משלח-יד שהוא בשיעור של 75% לפחות. בסוג אחר של פוליסות ביטוח, הנכנסים תחת ההגדרה של ביטוחים לפי עיסוק ספציפי, מבוטח ייחשב כבלתי כשיר לעבוד, אם לא יוכל לעבוד בכל מקצוע שבו עסק טרם התאונה או המחלה, בשיעור של 75% לפחות.

 

בסוג נוסף של תביעות ביטוח, המכונים ביטוחים שאינם לפי עיסוק ספציפי, מוגדר המונח "אובדן כושר עבודה" בפוליסות הביטוח, באופן כזה שמבוטח ייחשב כבלתי כשיר לעבודה, במידה והוא לא יכול לעבוד במשלח יד, בו עסק טרם התאונה או המחלה בשיעור של 75% לפחות, ובנוסף המבוטח איבד את כושרו לעבוד בשום עיסוק סביר אחר, בהתאם לניסיונו, השכלתו והכשרתו המקצועית.

 


אודות מחבר המאמר

אופיר בן צור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.