אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התמודדות עם כאב, לא רוצה להרגיש רע, התאמה בין הבנה לחוויה, אושר אמיתי, מהו סבל מוחלט, למה אתה לא רוצה לסבול, איך להיות מאושר, להרגיש טוב, אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב

איך להיות מאושר, לא רוצה לסבול, מהו סבל מוחלט, לשאול מעומק הלב, לא רוצה להרגיש רע, למה אתה לא רוצה לסבול, להיות מאושר מהו, איך לגרום לבעלי להיות מאושר

שאלה: אני רוצה לעשות סימולציה של היפוכים, טוב ורע, ובסוף להגיע לשאלה, מה טוב בלהרגיש רע? הבעיה היא שכואב לי, מה טוב בזה, ומה רע בזה?

אליעד: מה רע בזה?

שאלה: זה מגביל אותי, שאני לא נהנה מהם.

אליעד: ומה רע בזה, ובסוף מה הבעיה?

שאלה: אני לא רוצה את זה.

אליעד: ומה הבעיה בזה?

שאלה: אני רוצה שיהיה אחרת.

אליעד: אז מה הבעיה, האם חייב להיות מה שאתה רוצה?

שאלה: רצוי.

אליעד: אז הנה המציאות עושה לך הפוך. האם נפתרה הבעיה?

שאלה: בהרגשה לא.

אליעד: אז תגיד מה היא התשובה, מה הבעיה?

שאלה: לא יודע.

שאלה: אני למשל לא רוצה לסבול. למה? לא יודע למה.

אליעד: בא תנסה להבין מה המשמעות של ה"לא יודע". למשל מישהו מרביץ לך, ואתה אומר לו תפסיק, והוא אומר, לא רוצה. ואתה שואל אותו, למה אתה מרביץ לי? והוא עונה שהוא לא יודע. האם היית מקבל את זה.

יש בתוכך כוח שאומר שהוא לא רוצה לסבול. עכשיו, הלא רוצה לסבול, זה כאילו להגיד לך, תיסבול.

להגיד, אני לא רוצה לסבול, זה כאילו להרביץ לך. המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, היא מרביצה לך, כי אם היא לא הייתה, לא היה כואב לך.

כשאתה אומר, אני לא רוצה לסבול, המחשבה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול, היא עצמה מרביצה לך.

אתה יודע מי מרביץ לך? רק המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול. כי אם אני הורג את המחשבה שאומרת ש"אני לא רוצה לסבול" אתה לא יכול יותר לסבול.

אז מי האויב המרכזי שלך? המחשבה, התפיסה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול.

יש מישהו בתוכך, המחשבה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול, היא אחראית לכל הסבל שהיה לך אי פעם, ואם אי פעם תסבול, זה יהיה רק בגללה.

תבין שזה סוג של אויב שהוא השורש של הסבל.

שאלה: מה שהבנתי, שכאשר אני אומר שאני לא רוצה לסבול, למעשה אני כבר מתנגד, אני מתנגד למציאות. אז איך אני משחרר את המחשבה הזאת?

אליעד: אי אפשר. המטרה כאן היא לא לשחרר את המחשבה, אלא המטרה שלי היא לגרום לך להתייחס למחשבה בצורה אחרת.

כאשר אני שואל אותך למה אתה לא רוצה לסבול? את עונה לי שאתה לא יודע. אני רוצה שתקח ברצינות את השאלה הזאת, ותחקור אותה ותפצח אותה, זאת שאלה רצינית ביותר, אם יש שאלות רציניות, זאת אחת מהם.

למה אני לא רוצה לסבול? זוהי שאלת מפתח. ואתה לא מתיחס ברצינות למחשבה הזאת.

אם באמת לא היה אכפת לך מהשאלה הזאת, והיית מתייחס אליה בזלזול, זה טוב מאוד. למשל מרביצים לך, ובאה מחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, אז אתה מזלזל במחשבה, אין לך כוח אליה, לזלזל במחשבה עד הסוף.

אבל אתה, אם מרביצים לך, והיא אומרת שהיא לא רוצה לסבול, אתה מתייחס למחשבה בכבוד, כן נכון, אני לא רוצה לסבול, זה לא טוב שאני סובל.

אז אם אתה מתיחס למחשבה בכבוד, אז תכבד אותה יותר, תבין למה היא פה, מה היא עושה פה, איך הגיע לפה? אבל אתה מזלזל, לא אכפת לך.

אל תזלזל, זוהי מחשבה רצינית.

אם אין לך כוח לבדוק, אז זלזל בה, אבל עד הסוף.

אם אתה מוחק את המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, באותה שנייה אתה אלוהים. אתה לא צריך יותר לעשות כלום.

בשנייה שאתה אומר, לא אכפת לי מהמחשבה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול, אז אין לך יותר שום חסרונות, שום בעיות, שום שאלות, שום דבר.

ולכן צריך לגלות מי שלח את המחשבה הזאת אליך.

האם במקום לחשוב, אני לא רוצה לסבול, - האם אתה יכול להגיד, אני רוצה לסבול.

קרה פעם שאמרת, למה שאני לא ארצה לסבול, אני רוצה לסבול, בה לי לסבול היום, לא סובל מספיק. הסבל טוב.

אני רוצה להביא אותך למצב שאתה תחליט לגלות מאיפה באה המחשבה, אני לא רוצה לסבול.

המטרה שלי זה לא לענות לך על השאלה, מדוע אתה לא רוצה לסבול. המטרה שלי היא לגרום לך להתיחס אחרת לשאלה, למה אני לא רוצה לסבול?

התשובה תגיע לך, אחרי שתשאל אחרת את השאלה.

המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, תרגיש את העוצמה שלה, וכאשר אתה שואל, תשאל ברצינות.

זאת שאלה, שאם תגלה את התשובה עליה, יכול להיות ש...

שאלה: שאני לא אסבול.

אליעד: זאת שאלה שיכולה לשנות לך את החיים.

אם תמצא תשובה, למה אתה לא רוצה לסבול, אולי אתה תמצא תשובה שאתה תסבול עוד יותר, גרוע, תסבול פי מאה מיליון ממה שסבלת קודם. למה? כי אולי התשובה שגילית תמרר לך את החיים.

למה? כי היום כשאתה שואל, למה אני לא רוצה לסבול? ואז יש לך תשובה שאולי זה סתם. אז אם תגלה שזה סתם, אז לא תסבול יותר. אבל מאוד יכול להיות שיש סיבה מאוד טובה, למה אני לא רוצה לסבול, ואף אחד לא ישנה את דעתי, ואז אתה תסבול, תסבול.

השאלה, למה אני לא רוצה לסבול? היא בעצם מבטאת את זה שאתה בעצם לא מקבל באופן מחוייב את זה שאתה רוצה לסבול.

אתה שואל, למה אני לא רוצה לסבול, האם אני חייב לסבול, אולי אני יכול שלא יהיה אכפת לי לסבול, אולי אני יכול לא לרצות שלא לרצות לסבול?

היום שאתה סובל, אתה לא באמת יודע למה אתה לא רוצה לסבול, ואז אתה יכול להגיד, אולי אני סתם משוגע שלא רוצה לסבול?...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | אימון אושר, האושר וההצלחה בחיי המשפחה תיהיה מאושר תחייה את חייך, אושר ואושר, מה יגרום לך אושר, מהו אדם מאושר

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אישי אושר, רדיפה אחר אושר, חוויה, יעוץ אישי, איך להיות מאושר, איך להיות..., לקוחות, מאמן עסקי, הרגשה, רגש ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר לשאול מעומק הלב, מהו סבל מוחלט, לא רוצה לסבול, אושר, להרגיש טוב, התאמה בין הבנה לחוויה, איך לגרום אושר במקום העבודה, אושר אפשרי

מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | הילדים לא מאושרים, תפילה לאושר, איך להיות מאושרים, אושר פנימי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.