אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ערב גיבוש מחלקתי באילת – פעילות כייף בבית מלון

לצחוק במקום העבודה

מחקרים מראים כי אדם בחברה צוחק עד פי שלושים לאומת אדם שנמצא עם עצמו. הצחוק בריא לבריאות וכל דקת צחוק שווה לשמונה קלוריות. לכן בין אם אתם שייכים למגזר המוסדי ובין אם אתם שייכים למגזר העסקי תוכלו למצוא במאמר רעיונות לפעילות מיוחדת שתתאים למרב האנשים במחלקות השונות בחברה תוך חיבור לעולם הצחוק וההומור.

 

עודדו אינטראקציה בין מחלקות

בסדנאות עבודת צוות אני מחלק דפים עם תמונה של אוטו. על העובד/ת להראות היכן הם מוציאים את מקומם בהתאם לחלקי הרכב שבתמונה כשבסופו של דבר ההסבר הוא שבלי כל חלקי הרכב הרכב לא יעבוד בצורה המיטבית ביותר. כשיש שיתוף פעולה פורה ורמת תקשורת טובה המחלקות השונות מגדילות את יכולתם לייצר דברים טובים יותר לחברה.

 

לחגוג באילת

לו מעט חברות גדולות בוחרות באילת במקום אידיאלי ליום כיף. הסיבה המרכזית היא לא בגלל החיסכון במע"מ כמו במגוון בתי המלון באילת שיכולים להתאים לרמת התקציב של הארגון. יש כל כך הרבה מקומות יפים באילת אולם אם אתם החלטתם כי ערב גיבוש מחלקתי יהיה בבית מלון או אז הגעתם למקום הנכון. חשוב מאוד לבדוק שהחדר מרווח מספיק, שיש בו כיסאות לכולם והמזגן לא מרעיש ופועל באופן של יקפיא את הנשים (אין מצב שהוא לא יקפיא) לכן חשוב לוודא איך מורידים או מעלים את הטמפרטורה. מצד שני עדיף שלו תדעו וכך תמנעו "מחפירות" מצד שני הצדדים J

 

 

ערב גיבוש מחלקתי

הפקת ערב גיבוש מחלקתי יכולה להיות מאוד פשוטה. כל מה שצריך לעשות הוא למצוא מקום, לארגן כיבוד ולערוך פעילות חברתית מתאימה. זאת הפירמידה.

שלב ראשון מציאת מקום - שני המקומות הפופולאריים ביותר לארגן ערב גיבוש מחלקתי הם בבית ובמסעדה. רק במידה והמחלקה מונה עשרות עובדים/ות יש צורך לחפש אולם אירועים. לכן הדבר הנכון לעשות הוא לדבר עם העובדים/ות מי מוכן להכניס אליו הביתה את המחלקה. טיפ קטן ניתן לתת סכום סמלי "בשביל העוזרת" למחרת. אופציה נוספת היא לבדוק באינטרנט מסעדות עם חדרים פרטיים. .

שלב שני ארגון הכיבוד – ראשית הצטיידו בפטרוזיליה אשר כידוע היא מנטרלת ריחות לא נעימים מהפה. ערכו רשימה מאוזנת בין מנות ראשונות, עיקריות ואחרונות. הקונספט בערב הוא בדרך כלל חלבי. אם הלכתם על ברביקיו חשוב להפשיר את הבשר מספר שעות קודם לכן שיהיה בטמפרטורה של החדר. במידה והחלטתם להיפגש במסעדה וודאו שהאוכל כשר.

שלש שלישי עריכת פעילות חברתית – אתרו את העובדים/ות  היותר מצחקים בעבודה, אלה שהיו מדריכים בתנועת השומר הצעיר, צופים או בני עקיבא ותנו להם לארגן את הפעילות החברתית. במידה ונשאר לכם סכום כסף ניתן למצוא הפעלות משעשעות אשר יוצגו לפניכם.

 

הוויה או חוויה

ישנם הפעלות שמתמקדות בעובדים/ות, בהכרות ביניהם, בקשר ביניהם. הסדנאות מעניקות ידע ומצד שני ההפעלה מחברת בין העובדים ומחזקת את הקשרים ביניהם. לאומת זאת ארגון ערב קריוקי, הרצאה, מופע בידור תורמים לחוויה ובעקיפין להוויה. טוב תעשו אם תתמקדו בפעילות שתתרום למטרה המרכזית שהצבתם בשביל ערב גיבוש מחלקתי.

 

רעיונות לפעילות חברתית

1.אימפרוביזציה – סדנה הנשענת על משחקי אסוציאציה, פנטומימה, ופעילות בחלל החדר.

2.גרפולוגיה – מסע מרתק אל בין השרבוטים והשורות. יצרים, זוגיות, אגו, וכתיבת ברכות.

3.יוגה צחוק – אם הצוות צעיר ברוחו סדנת צחוק מצוינת למחלקה שסובלת מלחץ ושחיקה.

4.שפת גוף – יש לכם רווקים ורווקות, גרושים ואלמנות. בחרו להם סדנה באומנות הפיתוי.

5.הומור – חשיבות ההומור בחיים, מדוע חשוב לצחוק על עצמנו, להביא את ההומור לעבודה

6.תקשורת בין אישית – משחקי קירבה לחיזוק ההכרות ושיתוף הפעולה בין חברי הצוות.

7.משחקי שכונה – תחרויות בזוגות ובקבוצות בהתאם למשחקי הילדות של פעם.

8.טריפל לוהט – החליטו על שלושה נושאים מתוך הרשימה ואנו נתאים אותם לחוויה גדולה.

 

רוצים לקבל פירוט מלא ואיכותי ? עברו לדף הבית ולחצו על ערב גיבוש מחלקתי 


אודות מחבר המאמר

יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. מתמחה בסדנאות גיבוש וכייף לעובדים במגוון תחומים. הכנסו לאתר www.graphologia.net  או התקשרו 050-5711160 ולמשרד 3-5590868

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.