אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה אני רוצה שהבן שלי ילמד הנדסת מכונות

כשהבן שלי הודיע לי שהוא רוצה ללמוד הנדסת מכונות, לא ידעתי אם לבכות או לצחוק, אבא שלו עורך דין ואני רופאה מנתחת אז למה הילד שלנו רוצה ללמוד הנדסת מכונות? מהר מאד  הבנתי שאני לא יכולה להתנגד למקצוע שאני לא יודעת עליו כלום ואחרי מחקר קצר גיליתי שאולי האמהות שלנו רצו שנהיה עורכי דין ורופאים אבל אני רוצה ילד שלי ילמד הנדסת מכונות!

מה זה הנדסת מכונות

הנדסת מכונות היא המחקר, הפיתוח השילוב של מכונות במערכי היצור. ממערכות לשימוש רפואי, מערכות להפקת וניצול אנרגיה, מערכות מיזוג אוויר, בקרה ואוטומציה, רובוטים ועוד ועוד, כולל מערכות אלקטרו –מכניות המשלבות עבודה עם מחשב לשימושים שונים בכלי רכב, כלי תעופה וכל המערכות האחרות שאתם יכולים לחשוב עליהם ושמשתמשים בהם בתעשיה המודרנית. מהנדס מכונות לומד איך לפתח, לתכנת, לייצר ולתחזק את כל המערכות הללו.

למי כדאי ללמוד הנדסת מכונות

אני כבר מראש אומרת לכם, הנדסת מכונות זה לא לכל אחד, אבל אם אתם רואים שהבן שלכם חייב לפרק כל מכשיר שאתם מביאים הביתה כי מעניין אותו איך זה פועל, או אם הראש שלו מאד טכני והוא מתעניין באלקטרוניקה, רובוטיקה, מחשבים  אז כדאי לכם להציע לו לבדוק את האפשרות ללמוד הנדסת מכונות ואם אין לו חשק ללמוד תקופה ארוכה, מסתבר שכבר אחרי שנתיים הוא מקבל תואר של הנדסאי מכונות.

למה ללמוד הנדסת מכונות

קודם כל, תנאי הקבלה ללמודי הנדסת מכונות נמוכים יותר מאשר בשאר מקצועות ההנדסה ובסופו של דבר מי שלמד הנדסת מכונות יכול לעסוק במגוון רחב של מקצועות הנדסה בתחומים אחרים כמו הנדסה אזרחית, הנדסה גרעינית וכך הלאה. מעבר לכך שהמקצוע מאד מעניין וקל באופן יחסי למצוא בו עבודה בגלל המגוון הרחב של אפשרויות ההנדסה הרי שמנדס מכונות מתחיל מרוויח בערך 11,000 שקלים בחודש (!)עכשיו כבר יש לי דאגה חדשה, שחס וחלילה הוא לא ירצה להפסיק ללמוד הנדסת מכונות ויחליט להיות עורך דין או רופא...


אודות מחבר המאמר

למעוניינים במידע נוסף, אנא פנו לאתר לימודי הנדסה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.