אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

NLP , דמיון מודרך – היה אדון לגורלך.

שיטת ה – nlp (Neuro Linguistic Programming)המשלבת על פי רוב גם טכניקות של דמיון מודרך פותחה בשנות ה- 70 על ידי חוקרים מתחום המתמטיקה והפסיכולוגיה. מטרת שיטות אלה היא להשיג תוצאות רצויות לשיפור התקשורת האישית של האדם עם עצמו ועם עולם הרגש שלו כמו גם לשפר את התקשורת הבינאישית שלנו עם הסובבים אותו.

תוצאות אלה מושגות על ידי עבודה המשלבת את המוח, השפה והמערכת העצבית שלנו. שיטת NLP  מסייעת לנו ליצור מערכת נוירולוגית לשונית המהווה מקפצה לשיפור התקשורת שלנו עם עצמנו ועם סביבתנו וזאת גם הסיבה שטכניקה זו הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. כל אחד ואחת יכול להעזר בשיטה זו לשיפור איכות חייו. ניתן ללמוד nlp ודמיון מודרך בעזרת ספרי הדרכה, פסיכולוגים ומומחים אחרים בתחום, בתי ספר ומכללות וגם אוניברסיטאות מסויימות.

 NLPודמיון מודרך – מה לומדים?

מי שמתעניין במסלול לימודי nlp ודמיון מודרך חייב לקחת בחשבון שבטרם ניתן לטפל או ללמד אחרים אנו חייבים תחילה לטפל בעצמנו. עלינו לעבור תהליכים של התחברות ומודעות עצמית. עלינו להבין את העולם הפנימי שלנו ומדוע אנו מגיבים כשם שאנו מגיבים לגירויים סביבתיים שונים. לאחר שנבין את עצמנו יותר, נוכל גם ליצור הקשרים רגשיים חדשים וסדרת תגובות חדשה למצבים שונים בחיינו.

אנו נשפר את הדימוי העצמי שלנו שכן כפי שנאמר הכל "בראש" – בוודאי נתקלתם לא פעם בסיטואציות שונות בהן הבחנתם בכך שכמספר הנוכחים באותה סיטואציה, כך גם מספר התגובות. כלומר אין מציאות אחת – אלא המציאות היא בעיני המתבונן. על כך בדיוק מתבסס תהליך של דמיון מודרך על היכולת שלנו להשפיע על המציאות שלנו בכח המחשבה – בכח הדמיון. בעזרת nlp ודמיון מודרך אנו לומדים לפענח את האופן בו מערכת העצבים שלנו קולטת וממיינת מידע ולשנות את קטגוריות המיון או במילים פשוטות יותר – שינויי דפוסים המעכבים את התפתחותנו והגשמתנו העצמית.

NLP  ודמיון מודרך – היכן לומדים?

ישנם בתי ספר, מכללות ואף אוניברסיטאות המלמדות את שיטת ה – nlp והדמיון המודרך, כמו גם מורים פרטיים רבים שעברו הכשרה מתאימה לכך. אחד מבתי הספר בהם ניתן ללמוד הוא: "מרב" – בית הספר לרפואה משלימה בשיתוף מכבי טבעי. כמו כן תוכלו ללמוד בקמפוס ברושים שבאוניברסיטת תל – אביב. אופציה נוספת היא מכללת רטר, שהיא למעשה המכללה הראשונה שפתחה את שעריה ללימודי "נלפ" ודמיון מודרך, למכללה זו 12 סניפים המפוזרים ברחבי הארץ. תוכלו לבחור גם באחת מהמכללות ללימודי רפואה משלימה כגון: "מכללת רידמן" שלה מספר שלוחות בארץ באיזורים השונים.


אודות מחבר המאמר

מכללת רטר - לימודי דמיון מודרך ו - NLP עשרות סניפים בכל רחבי הארץ וחסות מאוניברסיטאות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.