אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדעי המחשב, העתיד של כולם?

מדעי מחשב היא אחת הפקולטות הפופולאריות ביותר למרות היותה חדשה באופן יחסי.  תחום מדעי המחשב התפתח יד ביד עם התפתחות תעשיית ההיי טק והדרישה שיש בשוק לאנשי מקצוע בעלי ידע וכשרון בתחום.במהירות הבזק הפך תואר ראשון במדעי המחשב לאחד המבוקשים ביותר באוניברסיטה ובטח  שבמדינת ישראל, ששמה יצא בעולם כמעצמת היי טק, וכיום כל נער או נערה ששמים פעמיהם לעולם האקדמי רוצים קודם כל להתקבל ללימודי מדעי המחשב ולא כל כך בודקים אם יש להם את הנתונים הנדרשים על מנת להצליח.

תכונות המתאימות ללימוד מדעי המחשב

אם אתם רוצים ללכת ללמוד מדעי המחשב כדאי שקודם כל תבדקו אם אתם מתאימים מבחינת מבנה האישיות שלכם: האם יש לכם חשיבה אנליטית, האם אתם מסוגלים לשבת שעות ולעבוד מול מסך המחשב, האם יש לכם רקע ריאלי או האם אתם אוהבים להתעסק עם מתמטיקה ומספרים בכלל. האם אתם מתעניינים במבנה המחשב וביכולותיו הטכניות. האם אתם מתכננים משך לימודים של שלוש שנים.

מה תלמדו בפקולטת מדעי המחשב

הפקולטות השונות המלמדות מדעי המחשב מציעות קורסים בין השאר  בנושאים הבאים: מתמטיקה, לוגיקה, מבנה המחשב, רשתות מחשב, ארגון המחשב, מערכות הפעלה, הצפנה, שפות תכנות, מסדי נתונים, הנדסת תוכנה, גרפיקה ממוחשבת, אינטרנט וכך הלאה. קחו בחשבון שתצטרכו ללמוד הרבה מאד חומר תיאורטי אבל גם מעשי. הלימודים נחשבים קשים ולכן אנחנו מיידעים אתכם לגבי הצפוי לכם כי אם רק תחום אחד מבין אלה מעניין אתכם הרי שאתם יכולים להתמחות בו בקורסים חיצוניים המיועדים לכך.

התחדשות והתעדכנות

עד כמה שזה נשמע מוגזם, אם סיימתם תואר לפני ארבע שנים – היום הוא כבר לא ממש רלוונטי מפני שההתפתחות והתחדשות בתחום מדעי המחשב היא כל כך מהירה שאתם חייבים להיות מה שנקרא אוטודידקטים ולהמשיך עם סיום התואר ללמוד תוכנות חדשות ולהתעדכן אפילו יותר ממה שרופאים צריכים לעשות. למשוגעים לדבר זו אינה מטלה, אלא הנאה צרופה אך עבור מי  שנכנס לתחום רק כדי לעשות כסף – זה עלול להיות מייאש.  אם קראתם את המאמר ואתם עדין מאמינים שתחום מדעי המחשב הוא מקצוע בו אתם מעוניינים אין לנו ספק שתוכנית הלימודים תרתק אתכם ובמקביל תוכלו למצוא עבודה בתחום ולאחר שתסיימו את התואר גם תוכלו להתחיל להרוויח משכורת יפה.


אודות מחבר המאמר

למעוניינים במידע נוסף, אנא פנו לאתר לימודי הנדסה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.