אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הנדסת תוכנה – לראש ההומאני

אין מה לומר, כבוגרת מגמה ספרותית שמעולם לא הייתה בה עצם ריאלית אחת לרפואה, החוורתי קשות כאשר התחלתי לקרוא על מקצוע הנדסת התוכנה, כי זה נראה מאד מסובך, אלא אם כן נולדתם עם תוכנה ביד ואתם מבינים את כל המונחים בהם הם משתמשים. לימודי הנדסת תוכנה נמשכים 4 שנים ונחשבים קשים ודורשניים במיוחד, אבל יש אור בקצה המנהרה בדמות מעסיק המוכן לשלם משכורת שמנה עבור הידע שיש לכם!

למה הנדסת תוכנה היא מקצוע מבוקש

על מנת לפשט את הנושא הבה נביט סביבנו ואז נגלה שבכל מקום בארץ ובעולם משתמשים במערכות ממוחשבות ממטוסים, ועד חלליות, ממערכות ממוחשבות בתעשייה ועד מערכות ממוחשבות של חברות טלפון סלולארי. אין סוף של מערכות ממוחשבות שבליבן מורכבות תוכנות. תפעול שוטף של מערכות ממוחשבות אלה נעשה על ידי מהנדסי תוכנה ולכן זהו מקצוע כל כך מבוקש.

למי מתאים להיות מהנדס תוכנה

לאחר שהבנו כי הנדסת תוכנה הוא מקצוע עם עתיד, כדאי שננסה להבין למי מתאים המקצוע הזה. קודם כל דרוש ראש ריאלי של אדם האוהב לשבת שעות מול המחשב, בעל חשיבה אנליטית, בעל דמיון מפותח ויכולת פיתרון בעיות תוך חשיבה מחוץ לקופסה. הנדסת תוכנה היא אומנם הנדסה אבל יש בה גם מקום ליצירתיות אומנותית. ואם תשאלו בוגרי מדעי המחשב הם יגידו לכם שזה בדיוק אותו הדבר ושרוב מהנדסי התוכנה סיימו שלוש לשנים בפקולטה למדעי המחשב ולא למדו הנדסת תוכנה בחוג המיועד לכך.

והלימודים?

ההולך ללמוד הנדסת תוכנה צריך לקחת בחשבון ארבע שנים של עבודה קשה, הרבה תיאוריה אבל גם הרבה עבודה מעשית. בוגרי הנדסת תוכנה מכירים את נושא התוכנה משלב דרישות הלקוח דרך שלבי הביצוע, הפיתוח ועד לשלב השיווק. לבוגרי החוג יש ידע נרחב ומעמיק וכלים לתכנן, לבנות, לתפעל, לשפר ולתחזק תוכנות ויישומי תוכנה. אבל כדאי שתהיו מודעים לכך שהלימודים בתחום לעולם לא מסתיימים! הנדסת תוכנה דורשת התעדכנות רציפה בכל הפיתוחים וההתחדשויות בתחום מפני שההתקדמות כל כך מהירה שמה שידעתם לפני כמה שנים – כבר חסר ערך במובנים מסוימים והשוק מציע פתרונות ומידע חדשים. 


אודות מחבר המאמר

למעוניינים במידע נוסף, אנא פנו לאתר לימודי הנדסה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.