אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רופאים בקהילה

רופאים בקהילה

הנפש קוראת וחשה שהמקום הוא ארץ ישראל.

סיפורו של עולה חדש מארה"ב כירופרקט ולוחם קונג פו.

מאת: בת שבע הרשקוביץ

סיפורו של ד"ר אריה טויל הוא מיוחד ויוצא דופן. ד"ר אריה טויל הוא כירופרקט שהגיע מניו- יורק במטרה להשתקע בישראל. בן להורים ישראלים. אביו, בלשן שמי וחוקר תנ"ך ברמה עולמית, הידוע כאדם שפתח את השערים ליהודי תימן בתחילת שנות ה-90 וסייע לעלייתם. אימו, דליה, היא פרופסורית לאומנות יהודית עתיקה בניו- יורק.

ד"ר אריה הגיע לכירופרקטיקה בעקבות ניסיון אישי שלו בצבא. לאחר שסבל מכאבים בגב וברגליים והרופאים המליצו על ניתוח. ד"ר אריה חזר לארה"ב, ושם ניגש לכירופרקט שטיפל בו על ידי טיפול כירופרקטי ויישר את אחת החוליות בגב. הרגל נרפאה ללא ניתוח! אז החליט ללמוד את הנושא באופן רציני ומקצועי.

ד"ר אריה טויל עלה לא"י ביולי 2002. כירופרקט שעבד בניו יורק כשש שנים וניהל שם מרפאה פרטית מוצלחת. הוא הגיע לרעננה ופתח את הקליניקה במרכז גירון במקום. מה מניע אדם מצליח ושאפתן, בעל פרקטיקה משגשגת בניו יורק, לעזוב הכל מאחוריו ולעלות לארץ ישראל? זה צעד דרמטי ללא כל ספק.

היה לי ביטחון שגם בארץ אצליח. לעלייה ארצה לא היה קשר למצב נתון, פוליטי או מדיני. אם הנפש קוראת וחשה שהמקום הוא ארץ ישראל- כך צריך לנהוג.

כן, היה לי ביטחון שגם בארץ יהיה טוב.

במה בדיוק עוסקת הכירופרקטיקה?

כירופרקטיקה עוסקת במבנה, שריר ועצב. בעיות עמוד השדרה, כאבי גב ורגליים שמקורן בעמוד השדרה. היא נותנת מענה לתחלואי מפרקי חוליות לסוגיהם, וכן לפציעת ספורט עקמת ועוד. הטיפול הכירופרקטי ברובו ידני ולא משתמש בתרופות. למעשה הרפואה הכירופרקטית פועלת במקביל לרפואה הקונבנציונאלית, אך דוגלת בעיקר במניעה מראש. הכירופרקט משתמש בעיקר בידיו, ותכופות הוא מצליח למנוע ניתוחים.

האם יש הבדל במודעות לכירופרקטיקה בארה"ב ובישראל?

אכן. בארה"ב נושא הכירופרקטיקה מפותח הרבה יותר מאשר בארץ, אם כי גם בארץ המודעות לנושא מתפתח במהירות. בעולם הרפואה האורתופדיה היא המתחרה לכירופרקטיקה. כמו בתחומים רבים אחרים, הפתרון הוא הטיפול המונע.

הגעת לארץ ככירופרקט אלמוני, כאשר כל הנושא בארץ הוא עדיין בחיתוליו. איך יצרת לעצמך מוניטין בזמן קצר כל כך?

פניתי לגורמים בארץ, נתתי הרצאות בנושא במשרד הביטחון, בחוגים וחוגי ספורט וכו'. אנשים שמעו עלי והחלו להכיר אותי. בד בבד הנושא עצמו צובר תאוצה וכבר יש אנשים שניצלו מניתוחים. אם המטופל מרוצה מאופן הטיפול, זה הפרסום הטוב ביותר. בנוסף, ד"ר אריה טויל הוא אחד המומחים בתורת הקונג פו. ד"ר אריה למד והתאמן תחילה בקראטה אצל המורה הנודע חיים סובר (SOBER) ואחר עבר לקונג פו. לאחר שקיבל חגורה שחורה, למד אצל מאסטר סיני בניו יורק בשם לורנס טן (TEN) כ-22 שנה. ד"ר אריה מסביר שהקונג פו נותן את הבנת הגוף. במיוחד בטיפול בפציעות אתלטיות שאז יש ערנות גבוהה יותר לנושא הגוף ודרך ריפויו. אמנות הריפוי במקור זו אמנות שנבנתה והתפתחה עבור נזירים כדי לקבע משמעת מנטלית ורוחנית. נכון שהגנה עצמית היא הבסיס, אך דרך התמודדות גופנית מגיעים להתמודדות או לזיקוק רוחני מנטלי.

מה הקשר בין קונג פו וכירופרקטיקה?

דרך האמצע. ההתמודדות בין השילוש של גוף, מוח ונפש. צורת הזרימה של אנרגיות בגוף מושפעת ממערכת העצבים ותנועה ביו מכנית תקינה בין האיברים והעצמות. זו הרפואה המונעת הטובה ביותר.

ד"ר אריה טויל בוגר האוניברסיטה הידועה לייף, ממשיך ונותן הרצאות בנושא "בריאות עמוד השדרה" על כל המשתמע ממנו. הוא גם נותן שיעורים בקונג פו לילדים ולמבוגרים. רצון ויוזמה הם המאפיינים את ד"ר אריה טויל. בעזרת שניהם הוא ביצע במשך שנה וחצי, בניגוד לכל הערכות, את מה שחלם לעשות כל שנותיו בניו יורק. זו אחת מדוגמאות רבות אחרות, המוכיחות שאפשר, שלא הכל גרוע, שלמרות המצב הפוליטי- מדיני- ביטחוני, אפשר להצליח בגדול. הכל תלוי ברצון ובתחושת השליחות.

יישר כוח!


אודות מחבר המאמר

תודה רבה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.