אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בואו נדבר כירופרקטיקה בנוגע ל... פציעות הדיסקוס

בואו נדבר כירופרקטיקה בנוגע ל...

פציעות הדיסקוס

בעיה ניכרת שהרבה אנשים חווים במהלך חייהם ולא בדיוק יודעים ממה היא נגרמת ואיך יכולים לעזור בה, ובכן פריצת דיסקוס היא בעיה נפוצה שכל כירופרקט טוב יודע לטפל בה על ידי טיפול כירופרקטי עקבי ויעיל.

בשעה שהדיסקוס הבין חולייתי הוא הגורם השכיח בבעיות בריאותיות המיוחסות לעמוד השדרה, במידה רבה הפונקציה (התפקיד) שלה אינה מובנת.

הדיסקוס הוא סחוס ריפודי קטן שממוקם בין עצמות השדרה המרכז הרך, כג'לי מוחזק על ידי שכבות של סיבי סחוס מקיפות כל דיסקוס משרת כמקשר, חלל וסופג זעזוע בעבור החוליה. כשהוא בריא, הדיסקוס מתיר סיבוב וכיפוף נורמלי.

מאחר ולדיסקוס של עמוד השדרה יש אספקת דם מאוד דלה, הם תלויים במחזור הנוזלים של הפרק בכדי לספק מזינים ולהרחיק פסולת. באם פרקי עמוד השדרה מאבדים את תנועתם הנורמלית או את תנוחתם, פעולת שאיבה זו נפגמת, ובריאות הדיסקוס יכול להידרדר. דיסקוס בריא הוא גמיש כספוג לח. ספוג יבש הוא קשה ונוקשה, שיכול להיסדק בקלות. כך מתחילות בעיות רבות של הדיסקוס. בגלל הצורה שכל דיסקוס מחובר אל החוליה מלמעלה ומלמטה, הדיסקוס אינו יכול לזוז כמו שבדרך כלל חושבים. מכל מקום, טראומה או פציעה יכולים לגרום לזה שהדיסקוס יבלוט, יפקע או במצב הגרוע ביותר ייקרע. הדבר יכול לכאוב מאוד, הטלת לחץ על חוט השדרה ושורשי העצב פוגעים בתפקיד שלהם.

כירופרקטיקה אשר גישתה קשורה בבעיות הדיסקוס והיא לעזור לשקם תנועה ותנוחה טובים יותר לפרקי עמוד השדרה. מלבד הפחתת הבליטה של הדיסקוס תפקוד טוב יותר של השדרה יכול להפחית את תהליך ההחלמה בסחוסים הרכים שבסביבה.

פרטים על הדיסקוס:

בערך כ-200,000 פציינטים עוברים כל שנה ניתוח של עמוד שדרה מותני. מהם 20%- 40% לא ישיגו את התוצאה הרצויה. ו-10% מתוכם יהיו במצב גרוע יותר אחרי הניתוח.

הידעת...?


אודות מחבר המאמר

בברכה

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.