אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח מבנה - כיסוי נזקי טבע

כיסוי נזקי טבע כאלו ואחרים מתבצע בדרך כלל בביטוח רכב מקיף, אבל ניתן לעשות אותו גם בתוך הבית שלנו, על ידי ביצוע ביטוח מבנה. כאשר אנחנו מבצעים ביטוח רכב, אנו מכסים בעיקר נזקים מתאונות ולכן, הביטוח הזה יתייחס בעיקרו למקרים כאלו. ביטוח מבנה מעניק יחס רחב יותר למקרים שקשורים לנזקי טבע או בעיות לא מוסברות אחרות.

נזקי טבע שונים

הביטוי נזקי נטבע נשמע אמנם פשוט וברור למדיי, אבל יש בו עוד כמה סעיפים וסיטואציות שכלולות בתוכו. בתוך ביטוח מבנה שכזה, ניתן לבטח את המבנה מפני שיטפונות, רעידות אדמה, סופות שעלולות לפגוע בחלונות ובמבנה עצמו, שריפות וכן הלאה.

עם זאת, ביטוח מבנה מכסה אתכם גם מפני מקרים קצת פחות מוכרים, כמו נפילת עץ על הבית, התנגשות של רכב ואפילו התרסקות כלי טיס על המבנה. בנוסף, ביטוח דירה קלאסי יבטח אתכם גם מפני חבלה מכוונת ואף נזקים שנגרמו בשל ניסיונות פריצה כאלו ואחרים.

כיסוי של ביטוח מבנה

חשוב לשים לב ולא להתבלבל, ביטוח מבנה הוא אינו ביטוח תכולה או ביטוח דירה כולל, ועל כן חשוב לשים לב להבדלים. ביטוח תכולה יכסה אתכם על כל פגיעה ברהיטים ובפריטים עליהם הצהרתם ואותם אתם מתכוונים לבטח בסכום שייקבע ביניכם לבין החברה. ביטוח מבנה מדבר רק על המבנה עצמו, שכן הוא מבטח אתכם רק על דברים אחרים וספציפיים.

הביטוח הזה מדבר על כל מה שקשור ליסודות הבית, בין אם אלו החלונות, מרצפות, עמודי בטון, מפסקי חשמל ואפילו סורגים, צנרת, דוודים וכדומה. חשוב לציין שאם יש ספק אין ספק, ומה שאתם לא בטוחים לגביו אם הוא כלול בפוליסה או לא – עדיף לשאול.

חברות ביטוח שונות

במידה והחלטתם שגם אתם צריכים ביטוח כזה, מכיוון שאתם גרים בבניין גבוה, באזור עם סיכויי פריצה גבוהים, אם השקעתם כסף רב בשיפוץ הבית ועוד שלל סיבות שונות, כדאי שתחכו ותחשבו פעמיים לפני שאתם לוקחים את ההצעות השונות אותן אתם מקבלים מחברות הביטוח או סוכני ביטוח כאלו ואחרים.

לפני שרוכשים ביטוח כזה או אחר, כדאי קודם כל לבצע סקר שוק על ידי השוואת מחירי ביטוח מבנה. עד לפני מספר שנים לא רבות, צמד המילים סקר שוק יכול היה לגרום לנו לוותר מלכתחילה על הרעיון מכיוון שהוא היה לוקח זמן רב ובאופן מסורבל למדיי. כיום ישנם כלים באינטרנט המאפשרים לעשות אותו בפשטות ובמהירות.

השוואה בין כל החברות

השוואת מחירים כזאת או אחרת מתבצעת על ידי איסוף נתונים ובדיקה של שלל הצעות המחיר והפוליסות השונות, שכן לא רק המחיר הסופי הוא מה שחשוב אלא גם מה שהפוליסה עצמה מציעה.

כך למשל, תוכלו למצוא מקומות שיבטחו את המבנה שלכם, ייקחו מחיר נמוך אבל בסופו של דבר גם יגיעו לתקרת כיסוי שתהיה נמוכה באופן יחסי למה שאתם מחפשים. לכן, כאשר אתם מקבלים הצעת מחיר חשוב לבדוק גם את הפוליסה עצמה.

מעבר לזה, ניתן למצוא מקומות וחברות ביטוח שמציעות את הביטוח בדיוק על פי מה שרצינו, במחיר נוח, תנאים טובים, פוליסה מקיפה וכן הלאה. עם זאת, חשוב לבדוק האם ישנן ביקורות כאלו ואחרות על רגע האמת, אופי הטיפול וכיצד הוא התבצע כאנשים היו צריכים להפעיל את פוליסת הביטוח שלהם ולקבל את כספם בחזרה.

פוליסה מקיפה ומתאימה

ביטוח מבנה יכול להיעשות באופנים ובצורות שונות ולכן חשוב תחילה לשבת עם עצמכם ולחשוב מה בדיוק אתם צריכים שהפוליסה תעשה, ועל איזה צרכים היא תענה. לאחר שתעשו עם עצמכם ועם שאר מקבלי ההחלטות בבית או העסק את החשיבה הראשונית, תוכלו למצוא חברת ביטוח שתבצע את הביטוח על הצד הטוב ביותר והמתאים לכם.


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת מחירי ביטוח תכולה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.