אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פנים לכאן ולכאן

בשורה התחתונה מדובר במצב עצוב, שמעיד על היקלעות אנשים למצוקה. לשכת הוצאה לפועל מהווה את קרש ההצלה של מי שמבקשים להציל את כספם מפני ירידה לתהום הנשייה, מצלילתם למצולות האבדון. מדובר בתהליך כאוב ולא נעים, אשר לא אחת הוא ברירת המחדל הניצבת בפני אנשים הזכאים בדין לקבל כספים המגיעים להם.

לא רק החייבים נדרשים לגילוי נאות אלא גם תובעי החוב, שעליהם מוטלת החובה למסור להוצאה לפועל את המידע שיש ברשותם על אודות החייב, לרבות ראיות על תשלום שחזר. לנוחות מי שתובעים את חובם – הם יכולים לפתוח תיק הוצאה לפועל בכל אחת מהלשכות ולא בהכרח בזו הסמוכה למקום מגוריהם.

הוצאה לפועל היא לא רק מוסד. היא גם תהליך – מדורג, מחריף והולך ככל שבעל החוב מסרב לשלם. מיצויה הוא בעיקול נכסים מביתו של בעל החוב ואף להוצאת פקודת מאסר.

פנים לכאן ולכאן:

משני צדדיו של חוק ההוצאה לפועל ניצבים בני אדם. האינטרסים שלם סותרים, גם מצבם. לא דומה מצבו של בעל החוב למצבו של הנושה. ובכל זאת, שניהם עשויים להיזקק לשירותיו של עורך דין, כל אחד מהאינטרס שלו: האחד כדי להבטיח קבלת כסף המגיע לו, השני – על מנת להציל את עורו...

החוק נועד לאזן בין האינטרס שמגולם בצורך לאכוף פסק דין על חייבים שאינם משלמים ובין האינטרס של שמירה על זכויות היסוד והחירות המוקנות לאדם.

איחוד תיקים – קרש הצלה

חוק ההוצאה לפועל מתיר ומאפשר איחוד תיקים המאפשר לבעל החוב לפרוע באופן הדרגתי את חובותיו כלפי הנושים בתהליך של גבייה קולקטיבית, במסגרת הסדר תשלומים שבו תילקח בחשבון היכולת הכלכלית שלו לעמוד בהם. אין ספק כי איחוד תיקים מקל על החייב, אשר בלאו הכי מצבו קשה, והוא עשוי לחלץ אותו ממצב שבו יש איום ממשי, פיזי, על חייו כל עוד הוא אינו מסדיר את חובותיו ואינו מתחיל לפרוע אותם. במסגרת תיק הוצאה לפועל, איחוד התיקים תקף לגבי מי מהנושים שפתחו תיקים בתוך לשכת הוצאה לפועל.

ייתכן כי כבעלי חוב תידרשו להיקרא לחקירת יכולת בלשכת הוצאה לפועל. גילוי נאות הוא לא רק חובה הוא גם אינטרס שלכם. אם אין לכם מה להסתיר – קל וחומר. אבל גם אם יש לכם מה להסתיר, הגילוי עשוי להציל אתכם מצרות צרורות, אם וכאשר יתגלו ויתבררו דברים שהסתרתם, העלולים להעמיד אתכם באור אחר – עכור ומר, ולגרום להחמרת הענישה כלפיכם.

ובנימה אופטימית זו....


אודות מחבר המאמר

משרד עורכי דין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.