אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיאטה נכונה – הרבה יותר מדיאטה

המודעות לצורך בתזונה מאוזנת ופעילות גופנית הולכת וגוברת בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים מנסים לגבש את הדיאטה הנכונה עבורם. יחד עם זאת, עדיין מייצרת תעשיית מזון מאכלים עתירי שומן או ממותקים, ורמת הצריכה שלהם עדיין גבוהה מאוד. ניתן לומר שלצד ההבנה הבסיסית שאורח חיים בריא מתחיל מאוכל בריא, הפיתויים נשארים בעינם ורבים מתקשים לעמוד בהם.

 

יש להבין בראש ובראשונה שדיאטה נכונה היא לא סתם רשימת מאכלים אסורים ומאכלים מותרים. דיאטה נכונה היא שינוי בגישה ובהרגלים. כך, למשל, המנהג של רביצה מול הטלויזיה עם כוס קפה ועוגיות הוא מנהג שעולה לנו בבריאות.  גם אוכל מוכן או חצי מוכן, שהכנתו כה מהירה ונוחה – לשים במיקרוגל ולהגיש לשולחן – צריך לפנות את מקומו לאוכל מבושל, הישן והטוב. אין ספק שהשקעת הזמן הנדרשת לכך יכולה להקשות עלינו מאוד: אם פעם היינו רגילים להכין ארוחת ערב משפחתית תוך עשר דקות, היום נצטרך להשקיע שעה.

 

דיאטה נכונה צריכה להיות מלווה בשינוי מסוים באורח החיים. פעילות גופנית סדירה צריכה להפוך להרגלי. אפשר להתחיל מהליכה ברגל למקומות אליהם אנו רגילים לנסוע. רבים  משתמשים ברכב כאשר זמן ההליכה הוא דקות ספורות, מתוך הרגל ונוחות. בהדרגה ניתן להחליף נסיעות קצרות בהליכה. מי שזה לא מתאים לו תמיד יכול להירשם לבריכה או לעשות ריצות מסביב לשכונה.

 

מי שניסה פעם להוריד קילוגרם אחד או שניים, בוודאי שם לב שניתן לעשות זאת תוך פרק זמן קצר יחסית: אתה פשוט מפסיק לאכול לכמה ימים, והנה התוצאה מושגת. הבעייה מתחילה במקום שבו אנחנו רוצים לשמור על המשקל ולא לתת לו לעלות. לכן דיאטה נכונה היא תכנית ארוכת טווח, ודורשת שינוי באורח חיים. אם נתרגל לאכול בריא, נוכל לשמור על המשקל ללא מאמץ נוסף. לעומת זאת, אם נבחר בדיאטה מחמירה שבה נוכל להחזיק מעמד שבוע ימים, יש לצפות לכך שהמשקל יעלה שוב בתום השבוע למצבו הקודם, או אף יותר מזה.

 

לסיכום, דיאטה נכונה דורשת מאתנו נחישות והתמדה. בעולם של פיתויים וחפזון נוכל להעזר במאמן אישי בעל ידע ונסיון בתחום התזונה, אשר יוכל לבנות עבורנו תכנית מסודרת. בצורה כזאת נוכל לעבור בהדרגה לאורח חיים בריא יותר, ולהרגיש ולהראות הרבה יותר טוב.


אודות מחבר המאמר

אירה פינסקר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.