אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול באבל ואובדן – כל אחד יכול לסייע

כאשר ניצב אדם מול אובדן קשה, אנחנו שואפים לעזור ולתמוך בו. יחד עם זאת, במקרים רבים איננו יודעים איך לגשת לאדם כה כאוב: איך לא לגרום לו לסבול עוד, איך לא להזכיר לו את האירוע הטראומטי או להיפך – איך לא לגרום לו להרגיש שכולם חוץ ממנו עברו לסדר היום. טיפול באבל ואובדן הוא משימה למקצוענים, ואכן מומלץ בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי מקצועי במקרים אלה.  יחד עם זאת, כל אחד ואחד בסביבתו של המתאבל יכול לסייע להצלחת הטיפול בעזרת מספר כללים ברורים שעליהם נפרט.

 

ראשית כל, על מנת לעזור להצלחתו של טיפול באבל ואובדן, יש לזכור כי דפוסי התנהגות מסוימים אינם רצויים, גם אם נעשים בכוונה טובה. נחמה שבלונית היא אחת מהדפוסים האלה. משפטים כמו: אתה חזק, אתה תתגבר; אם זה קרה, סימן שזה היה אמור לקרות, ודומיהם רק יגרמו למתאבל להאמין שכוונתכם הטובה מזוייפת. כמו כן, לא מומלץ להציע למתאבל תרופות, אלכוהול, או פעולות שאמורות לגרום לו לשכרון חושים ושכחה. פתרונות אלה יכולים להיות יעילים לזמן קצר, וההתפכחות קשה מנשוא. אל תנסו להימנע מלדבר על האובדן של המתאבל, הוא חייב לחוות את האובדן ולקבל אותו.

 

ישנם מספר דברים בהם תוכלו לסייע,  לצד הפנייתו של המתאבל לאנשי מקצוע לטיפול באבל ואובדן. הציעו למתאבל עזרה מעשית, וחזרו על הצעתכם לאחר זמן מה- ייתכן ובפעם הראשונה הוא לא היה מרוכז דיו על מנת לענות. למשל, תוכלו לעזור בקניות ובבישול או לטפל בילדים של המתאבל; תוכלו להזמין אותו לפעילות משותפת רגועה כגון ארוחה או טיול רגלי; תוכלו לעזור בפניות לרשויות השונות, דבר שעלול להעיק מאוד על המתאבל בתקופה הראשונה לאחר האובדן.

 

המלצה לפנייה אל אנשי מקצוע המתמחים בטיפול באבל ואובדן יכולה להיות העזרה הטובה ביותר שאתם יכולים להציע. טיפול מקצועי יעזור למתאבל לעבד את אובדנו, לקבל אותו ולהמשיך הלאה. אנשי מקצוע יכולים לעזור לו לאתר את המשאבים הפנימיים באמצעותם ניתן להתמודד עם תחושות הכאב והיאוש.

 

לסיכום, טיפול באבל ואובדן צריך להיות בעל שני רבדים: רובד מקצועי ורובד חברתי. אין להסתפק בידיעה שהמתאבל מקבל עזרה מקצועית. יש לתמוך בו באופן מעשי וגם באופן רגשי, בסבלנות ובהתמדה. יש לאפשר לו להביע את תחושותיו ולסייע לו להתגבר על הקשיים היומיומיים.


אודות מחבר המאמר

אירה פינסקר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.