אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

העצמה אישית: איתור משאבים פנימיים להשגת מטרות נבחרות

אנחנו חיים בעולם לא פשוט אשר לעתים יכול להיות תובעני, מלחיץ ומקשה. יחד עם זאת, לעתים קרובות אנחנו מקשים על עצמינו יותר מאשר ההשפעות החיצוניות. העצמה אישית היא כלי שיכול לעזור לנו להתבונן פנימה, אל תוך האני הפנימי שלנו, ולהבין מה אנחנו, ולא הסביבה, רוצים, והעיקר – מה אנחנו באמת יכולים.

 

מי זקוק להעצמה אישית? התשובה היא שרבים מאוד. הלחצים הפועלים על רובנו הם רבים ונוקשים. החברה והתרבות קובעים את הערכים, וכיום הצלחה היא ערך עליון. הצלחה נמדדת בדרך כלל בעמידה במספר יעדים מקובלים, בעיקר של רווחה כלכלית וקריירה מוצלחת. אנשים שלא עומדים בקריטריונים אלה במידה מספקת, כלומר במידה שעונה על דרישותיה של סביבתם הקרובה, עלולים להרגיש תסכול ומועקה. לעתים אנשים אלה רודפים אחרי יעדים שאינם מתאימים להם ומנסים לרצות את האחרים יותר מאשר את עצמם. במירוץ אחר ההצלחה הם שוכחים מה בדיוק הם רצו להשיג ולעתים אף מאבדים את היכולת לרצות משהו מבפנים. הם חשים ריקנות וחולשה, וזקוקים נואשות לחיזוק שקורס העצמה אישית יכול להעניק.

 

קורס העצמה אישית יכול לעזור לנו להבין מה אנחנו רוצים באמת, ללמוד להציב מטרות ולהשיג אותן. הדרך לעשות זאת היא קודם כל להבין את עצמינו טוב יותר, להשתחרר מהשפעות חיצוניות ולהפסיק לאפשר למוסכמות או דעות של אחרים להוביל אותנו בהחלטות גורליות. עלינו להבין את נקודות החוזק ואת נקודות החולשה שלנו, ולהאמין בעצמינו.

 

קורס העצמה אישית מיועד לכל מי שמחפש כלים למימוש הפוטנציאל הפנימי שלו; לכל מי שמרגיש שהוא מפספס משהו חשוב; לכל מי שמגדיר את עצמו ככשלון. בנוסף לכך, קורס העצמה אישית מיועד לאנשים הסובלים ממחלות קשות. לאנשים אלה יעזור הקורס להתגבר על תחושת חוסר אונים וייאוש, להיות יותר עצמאי יותר, ולהגיע למצב של שקט נפשי. קורס העצמה אישית יכול להיות מועבר גם בחברות ועסקים, שם הדגש הוא על איתור משאבים פנימיים, חשיבה יצירתית והסרת קבעונות ותלות במנהלים.

 

טיפול להעצמה אישית  מועבר על ידי אנשי מקצוע שונים: מנחי קבוצות, פסיכולוגים, מאמנים אישיים, מטפלים רגשיים, יועצים ארגוניים ועוד. ניתן לבחור באימון אישי יחידני או בטיפול קבוצתי. טיפולים קבוצתיים יתבססו על דמיון ברקע של המשתתפים, כגון אמהות חד הוריות, הומוסקסואלים וכדומה. העצמה אישית לילדים מיועדת לאפשר להם להתמודד עם האתגרים שהחברה מציבה לבני גילם.

 

לסיכום, העצמה אישית חיונית לאנשים רבים על מנת להתגבר על תחושה של כשלון, תלות או חוסר אונים. העצמה אישית מעניקה כלים לאיתור משאבים פנימיים והכוונתם אל השגת מטרות שכל אחד ילמד להציב לעצמו.


אודות מחבר המאמר

אירה פינסקר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.