אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צוואות - על הנוטריון ועל אודות משימותיו

התפקיד של הנוטריון של הנוטריון הינו בעל הרבה אחריות ורגישות, מחמת הרגישותשל התפקיד, תנאי מוקדם לשמש כנוטריון הוא התמחות ועבודה כעורך דין לתקופת זמן שלא פחות מעשר שנים, עורך דין שלא הורשע בעבירה פלילית ובן אדם נאמן שאפשר לסמוך עליו בלי כל צל של ספק.

נוטריון – מספר עניינים שרצוי לדעת

1. תרגום מסמכים – לצורך תרגום מסמכים משפה אחת לשפה אחרת ואימות התרגום יש צורך לקבל אישור מנוטריון הקובע כי התרגום נכון ומתאים למסמך המקורי. אישור נוטריוני אשר חתום בידי נוטריון תקף בכל המדינות ובגלל זה אם יש צורך לשגר מסמכים למדינה זרה כמו למשל מסמכים לימודיים, עסקיים או מסמכים רפואיים יש צורך באישורו של נוטריון מורשה.

2. בשנת 1967 נחקק חוק הנוטריון בכל הנושאים הקשורים לתרגום מסמכים. מכוח חוק זה מוענקת לכל נוטריון סמכות לספק אישור לתרגומים ומסמכים רבים. אכן, תרגום הינו עבודה שכל מתרגם יוכל לעשות, אבל, תרגום בחתימת נוטריון מעניק תוקף משפטי לכל מסמך מתורגם.

3.בין עיסוקיו הרבים של נוטריון יש אף את הנושא של הסכמים ממוניים. בני זוג שערכו ביניהם הסכם ממון, וההסכם קיבל את חתימת הנוטריון , מחוייבים בני הזוג להסכם כיוון שיש לו תוקף משפטי.

4. העתק זהה למקור - לא אחת אנחנו נזקקים לתת אישורים רבים ומסמכים שונים, אך איננו מעוניינים לספק את המסמך המקורי. כיוון שחתימתו של נוטריון על הדוקומנט מאשרת שהוא אותנטי, את ההדוקומנטים האורגינליים יהיה אפשרי להשאיר אצלנו,ליצור העתק מהמסמך ולקבל עליו חתימת נוטריון.

5. חתימת צוואות- על צוואה החתומה על ידי נוטריון קשה מאוד לערער אפילו אם מתגלות מחלוקות בין היורשים.

צוואות – עושים צוואה? נחוץ לחתום רק בפני נוטריון

1. כאשר כל אדם מעוניין לקבוע מה ייעשה ברכושו לאחר מותו הוא צריך לערוך צוואה . החוק מתיר לעשות צוואות לפני שני עדים ללא צורך בחתימת עורך דין או נוטריון מורשה. החתימה של העדים מעידה כי בעל הצוואה חתם לפניהם על גבי הצוואה וכי היה בדעה צלולה בעת החתימה על הצוואה.

2. יש פעמים שלאחר פטירתו של אדם מתעוררות מריבות ומחלוקות בין היורשים. תגרות בענייני צוואות מגיעים לא אחת לדיון בבית המשפט לעתים קרובות. יש בעיה ממשית לערער על צוואות המאושרות וחתומות בידי נוטריון. מבחינה חוקית יש לכל נוטריון מעמד מיוחד, והחוק לא ממהר לערער על מסמך אשר נחתם על ידי נוטריון.

3. כל מי שרוצה שרכושו יינתן בהתאם לרצונו, מקפיד לערוך את צוואתו ולחתום עליה על ידי הנוטריון ווכך הוא מונע לאחר מכן חיכוכים וסכסוכים מיותרים בין היורשים.

ירושות – על חלוקת הרכוש אחרי המוות

1. ירושות הינן עזבונו של כל אדם שהלך לעולמו. ירושות הינן, בדרך כלל, רכוש ונכסים שמוריש המנוח לבני משפחתו.

2. בשנת 1965 חוקקה הכנסת את חוק הירושות. יש פירוט ברור של האופנים והדרכים של חלוקת הירושות לפי החוק. במידה ויש הרוצים לחלק את ירושתם שלא לפי הכתוב בחוק הירושות, עליהם לערוך ולחתום על צוואה. למשל, אבא ואימא המבקשים להוריש את כספם למוסדות או לארגונים או אב המעדיף לעזור לאחד מצאצאיו מעט יותר מאשר לבנים האחרים.

3. כדי למנוע בעיות ירושה, חשוב להחתים נוטריון על הצוואה.


אודות מחבר המאמר

בשיתוף פעולה עם קופירייטר ותוכן שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.