אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תביעות גוף בגין תאונת שרשרת

אנחנו שומעים עליהן בחדשות כמעט מדי יום, ונחרדים בכל פעם מחדש. תאונות שרשרת הן הסוג היותר קשה של תאונות דרכים, וזאת, כמובן, עקב מספר המעורבים הגבוה. מעבר לחומרת הפגיעות בנהגים ובכלי הרכב שלהם, הרי שתאונה מסוג זה מצריכה התחשבות מיוחדת מבחינת ביטוח רכב.

כאשר מתרחשת תאונה "רגילה", קל לנו יותר לדעת ממי אנו אמורים לתבוע פיצויים בגין הפגיעות בגוף. תאונה בה מעורבים יותר משני כלי רכב, לעומת זאת, מסבכת את העניינים עוד יותר. וכפי שנראה מיד, ישנן סוגיות מורכבות הרבה יותר מאשר הגורם האשם, מהבחינה הזו.

ראשית: מהי תאונת שרשרת?

לפני שנדבר על ביטוח רכב, האבחנה הראשונה שלנו צריכה להיות לגבי המקרים שנכנסים תחת ההגדרה הרחבה של "תאונת שרשרת". גם אם התמונה שעולה בעיני רוחנו כמעט תמיד ביחס למקרים מסוג זה היא של עשרות כלי רכב מעורבים היוצרים פקקי תנועה, הרי שגם תאונה של שלוש מכוניות מוגדרת ככזו.

בכל אחד מהמקרים הללו, עולות מספר שאלות מהותיות בנוגע למאפייני המקרה, לאשמת כל אחד מהצדדים, לרשום בדיני התעבורה של ישראל, וכמובן- לגבי הדרך שבה ניתן להשיג את הכספים אשר מגיעים למעורבים. ובכן, לא תמיד זוהי משימה פשוטה.

הפוגע לאחר פגיעה בו פטור

כשמדברים על תאונות דרכים, הרי שמבחינת ביטוח רכב ניתנת בדרך כלל משמעות לנהג אשר גרם, לכאורה או לא, לתאונה מלכתחילה. הדאגה העיקרית של כל אחד מהצדדים הנפגעים היא לגבי הצד אשר פגע בו אישית, כפי שמוכח בתחקיר אשר עורכת המשטרה או חברת הביטוח.

למעשה, תביעות ביטוח אופנוע או רכב רבות, במקרים כאלה, הם למעשה מלחמה בין חברות הביטוח. המטרה של עימות זה היא אחת: להראות שכלי התחבורה אותה ביטחה הוא לא זה שפגע בצד הנתון, על כל המשתמע מכך. או לכל הפחות, שפגיעתו נעשתה עקב פגיעה מוקדמת בו.

כך תתנהלו לאחר תאונת שרשרת

בדומה לתאונת דרכים רגילה, הדאגה הראשונה של כל צד בתאונת שרשרת צריכה להיות לבריאות שלו ושל יתר המעורבים. לאחר מכן ייחל שלב החלפת הפרטים הבלתי נמנע, שבמקרה זה יהיה מקיף מעט יותר. רצוי לקחת מכל אחד מהנהגים את פרטיו האישיים, מספר הרכב ודגמו, פוליסת הביטוח וכן הלאה.

מכיוון שבירור הנסיבות הכרחי במקרים מסוג זה, מומלץ מאד לתעד את המקרה- הן מבחינת מיקום האירוע והן מבחינת הנזקים אשר נגרמו לגוף הצד הנפגע. לאחר מכן, וסביר להניח שכעבור מספר ימים (בכל זאת, יש צורך להתאושש), רצוי מאד ליצור קשר עם עורך דין הבקיא בתחום, כמו גם עם החברה דרכה נרכש ביטוח רכב.

חשוב מאד גם להמציא אישורים רפואיים על מידת הנזק הנגרם, לרבות קבלות על טיפולים, תרופות וכן הלאה. במידה והאדם נפגע בעבודתו בחודשי השיקום, גם תלושי שכר קודמים יכולים לסייע להוכיח את הנזק הכלכלי אשר נגרם לו. ברמה המעשית, כל אלה יכולים להגדיל באופן משמעותי את הפיצויים המתקבלים.

תאונת שרשרת היא עניין של ביטוח רכב

כמובן שכשמדברים על תאונת שרשרת וקבלת פיצויי גוף, סוג הביטוח הנדון הוא ביטוח צד ג', המכסה נזקים אפשריים בגוף המעורבים בתאונה להם גרם הנהג הפוגע. יש לשים לב, שוב, שהפגיעה הראשונית היא שתיחשב, אפילו אם גרמה לתאונה נוספת. כלומר, התביעה פה "משורשרת" גם היא, לעיתים עד שתגיע לצד הראשון.

על אף שתמונה זו עשויה להיראות ברורה על הנייר, כל מקרה כזה מצריך אינספור מאמצים והתעסקויות.  טפסים עוברים בין חברות הביטוח בקצב מעורר השתאות, כשפעמים רבות מגיעה הסחבת גם אל כותלי בית המשפט. הדאגה שלכם צריכה להיות, ראשית כל, הצטיידות בפוליסות ביטוח רכב מתאימות, ונהיגה זהירה ככל האפשר.


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת מחיר ביטוח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.