אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

CRM: כיצד למנוע טעויות אסטרטגיות בבחירת תוכנה

היום יש שפע של תוכנות CRM בשוק, כך שזה לא פשוט לבחור את התוכנה המתאימה לעסק שלכם. ישנן שלוש טעויות נפוצות שחברות עושות, אשר מובילות אותן לרכישת CRM שכלל לא מתאימה לחברה. במאמר זה נפרט אודות הבעיות האלו, בתקווה שמודעות אליהן תסייע לכם למנוע אותן.  

חוסר מודעות מוחלט לבעיות החברה - לא קל לאתר את הבעיות והכשלים בתוך עסק, במיוחד כאשר מדובר בעסק קטן, שמנוהל בידי אדם אחד בלבד. אם אתם גם ההנהלה, גם הייצור, גם השיווק, גם המזכירות וגם הנהלת החשבונות, יהיה לכם קשה לאבחן בעיות, מכיוון שאינכם אובייקטיבים במיוחד. לא תוכלו להצביע על הבעיות - פשוט כי לא תהיו מודעים אליהן. חשוב שתדעו, כי המפתח לבחירת מערכת CRM  הוא איתור בעיות בשלב מוקדם, כאשר הן רק מתחילות להופיע, לפני שהן נהפכות לחלק שכיח מההתנהלות היומיומית של החברה. במידה ותצליחו לעשות זאת, תצליחו לחסוך זמן רב, כסף ואובדן לקוחות. בחירת תוכנת CRM אשר לא מעניקה מענה לבעיות שנתגלו - היום תוכנות CRM נהפכות ליותר ויותר מתוחכמות. הן מציעות יותר אופציות ואפשרויות, כך שקל לחברות להתבלבל ולאבד כיוון. הן עלולות לבחור מערכות, אשר בכלל לא מעניקות פתרונות, לבעיות שנתגלו. חשוב שתדעו, כי התוכנה שתבחרו חייבת להתאים לבעיות החברה. התוכנה אינה מיועדת לתהליכים מוצלחים בחברה, אלא יותר לכשלים שיש בה. אתם בוודאי מכירים את הפתגם "הסתכלו על חצי הכוס המלאה" - אך כאן, תאלצו להסתכל על חצי הכוס הריקה ולהתמקד בדברים השליליים, שצריך לשפרם. לדברים המוצלחים - הניחו כרגע.

חוסר החלטיות לגבי מטרות החברה ושינוי המטרות לאחר ההתקנה - עסקים רבים אשר רוכשים תוכנת קישרי לקוחות, מציבים לנגד עיניהם מטרות חדשות לאחר ההתקנה. בשל כל ההתלהבות וההתרגשות מתוכנת קישרי לקוחות החדשה, הם שוכחים וסוטים מהמטרות המקוריות ומציבים מטרות חדשות. כאשר חברה משנה את המטרות שלה חדשות לבקרים, קשה מאוד לבקר אחר ההתקדמות וההצלחה של התוכנה בחברה. במידה והחלפתם את המטרות לאחר ההתקנה, לא תוכלו לדעת אם תוכנת קישרי לקוחות עמדה במטרה שלה או לא, אם היא ענתה על ציפיותיכם ואם השגתם את מה שרציתם מלכתחילה.

לסיכום, הבעיות שציינו במאמר זה, הן נפוצות ושכיחות בעסקים רבים. הבשורה הטובה היא שברגע שאתם מודעים להן, תוכלו לדאוג למנוע אותן. מטעויות של אחרים לומדים. כדי להצליח, בחרו את המערכת המושלמת עבורכם והיו נחושים וממוקדים במטרה. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.