אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גן סלעים

גן זה הוא ביטוי מקיף ורחב, ישנן שאלות רבות האם גינת סלעים צריכה להיות מורכבת על בסיס צמחים בשילוב עם אבנים או על בסיס סלעים בשילוב עם צמחייה...

כמובן שהבחירה היא אישית ועל פי טעם וכמו כן תלויה באפשרויות של גודל הגן, הסגנון והמיקום אבל אין ויכוח על כך שסלעים מעניקים לגינה תחושה מיוחדת וטבעית שבלתי ניתנת להסבר.

שלב התכנון המוקדם:

תחילה חשוב לתכנן את מיקום הגן, גודלו, תיחומיו. פעמים רבות יש צורך בהסתרות של חלקים מסוימים בגן שחשוב לתכננם מראש וכמו כן פונקציות בגן שברצוננו לבצע.

לאחר מכן חשוב להחליט באילו סוגי סלעים נשתמש. מומלץ לבחור כיוון אחד (לדוגמא בזלת או גרניט) ולזרום איתו ולא ליצור תערובת של יותר מדי סוגי סלעים. חשוב לתת דגש על הצד הפרקטי, לדוגמא אבני גיר נוטות להישחק ולהתלכלך עם הזמן כך שלאחר כמה שנים נקבל מראה אחר לגן ממה שתכננו. כמו כן כדאי לתכנן את הגישות לגן על מנת שבמהלך העבודה לא ניתקל בבעיות. סלעים הם לא מוצר קל ולעיתים נדרש להשתמש במנוף או טרקטור, לכן חשוב לשים לב גם לעניין זה. מומלץ להיעזר באדם אשר מומחה עיצוב גינות.

שלב הביצוע:

ישנן הרבה פונקציות בגינת סלעים. ניתן  לבנות מסלעות וניתן פשוט להניח את הסלעים באזורי הגן. במידה ואנחנו בונים מסלעה ואם יש לנו מדרון שאנו צריכים לתמוך בו חשוב גם לסדר לו בסיס ותשתית טובה, גם לבחור סלעים בגודל מתאים וגם להתמזג במראה עם טופוגרפית הגן.

דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא קווי השקיה וחשמל אם יש צורך בהם. סלעים כפי שנאמר בגלים גדולים יהיה לנו קשה ומסובך להזיז אותם לאחר הביצוע.

בין המסלעה בד"כ תשולב צמחייה, לכן חשוב בין המסלעה לפזר מצע שתילה וקומפוסט על מנת להכין את הקרקע לשתילה.

לאחר הביצוע:

האדמה היא דבר חי, במידה וביצענו מילוי אדמה בגן שלנו סביר להניח שלאחר החורף הראשון נראה שינויים בסחף ויתגלו כל מיני בורות למיניהן, אין מה להילחץ פשוט לאחר החורף נבצע סדר בכל בעיות אלו.


אודות מחבר המאמר

שני שמרלינג

מעצבת נוף

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.