אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גיל מתאים להגדלת חזה

מהו הגיל המתאים לניתוח הגדלת חזה? בחורות צעירות שאינן מרוצות מגודל החזה שלהן לעיתים מנסות לשכנע את הוריהן שיאשרו להן לעבור את הניתוח לפני גיל 18. האם זה לגיטימי?

 

פעמים רבות התפתחות החזה אצל בחורה מתעכב עד לגילאים יחסית מאוחרים. בחורות רבות רואות שינוי משמעותי בגודל החזה שלהם בגילאי 17-18, אולם מעבר לגיל 18 כבר אין הרבה סיכויים שיהיה שינוי משמעותי בגודל החזה ללא הריון או התערבות כירורגית.

 

מהו, אם כן, הינו הגיל המתאים לניתוח הגדלת חזה? האם יש להמתין עד לגיל 18 בכדי לעבור את הניתוח הנכסף. וכן, יש להבין שעבור בחורות רבות גודל חזה אשר פרופורציונאלי לגופן הוא החלום העיקרי שלהן. הרי מגיל צעיר הן מחונכות למושא יופי מסוים עם פרופורציות מאוד מסוימות ולכן אפשר להבין בקלות מדוע ההערכה העצמית שלהן תלויה בשני שתלים שיוחדרו לאזור החזה שלהן.

 

רוב המנתחים הפלסטיים ימליצו אכן לחכות עד לגיל 18 לפני שעוברים ניתוח הגדלת חזה. זה מהסיבה הפשוטה שעד גיל 18 החזה עוד מתפתח ועדיף להמתין לסיום ההתפתחות לפני שמתערבים כירורגית בצורתו וגודלו. ואולם יצא לי לדבר עם מנתח פלסטי אחד או שניים שיהיו מוכנים לעשות את הניתוח כבר מסוף גיל 16 או מגיל 17, זאת כמובן בליווי והסכמת ההורים.

 

במקרים מסוימים ניתן לדעת מראש אם החזה יגדל באופן משמעותי או לא לפי בדיקת מצב האם, הפרופורציות הקיימות, המצב הבריאותי וההתפתחות הפיזית הכללית של הגוף. במקרים בהם ניתן לדעת בבירור כי לא יחול שינוי משמעותי בגודל החזה אין צורך להמתין עד גיל 18 ולגרום לאותה בחורה עוגמת נפש מיותרת.

 

לעיתים הניתוח הזה הינו הדבר המשמעותי בחייה של בחורה צעירה שחיה בחברה כלשהיא בעלת סטנדרטים מסוימים של יופי. אם היא גם ככה הולכת לעבור את הניתוח הזה בשלב כלשהו בחייה, עדיף לתת לה לעבור אותו בגיל צעיר, כשהעור והגוף בכלל מחלימים בצורה מהירה וטובה יותר.

 

גמישות העור היא היבט מאוד חשוב בניתוח הגדלת חזה. ד"ר וינברג, מנתח פלסטי בעל רשת מרפאות של ניתוחים פלסטיים בתל אביב וירושלים, מסביר כי בעת הכנסת שתל לאזור החזה העור נמתח מאוד וגמישות שלו מאפשרת לו להתרחב בצורה נורמאלית. כמו כן, החלמה מצלקות היא בד"כ יותר טובה אצל צעירים ואצל מבוגרים. אז אמנם אין הבדל משמעותי כל כך בין גיל 16 ל 18, אך קחו בחשבון שבגיל 18 רוב האוכלוסייה בישראל מתגייסת לצבא, כולל הבחורות הישראליות, ולכן יש סיכוי די טוב שהניתוח יידחה לגיל 20, 21 ואז כבר יש הבדל של 4 שנים.

 

חשוב מאוד להבין את המצב הנפשי שמלווה בחורה בעלת חזה קטן שאינה מרוצה מגודל החזה שלה. אם לא מטופל בצורה נכונה, מצב זה עלול לגרור פחד מאינטימיות, הסתגרות חברתית והקניית הרגלי יציבה לא נכונים כגון גב עליון כפוף, כתפיים שמוטות וכדומה.

 

ומה לגבי הגבלות גיל לכיוון מעלה. ווכן, יש רופאים שממליצים לא לעשות ניתוח הגדלת חזה מעל לגיל 40. אולם רוב המנתחים הפלסטיים יעידו שניתן להשיג תוצאות טובות מאוד של הגדלת חזה גם בגיל 60 אז כך שזה תלוי מאוד באישה וכמובן במנתח הפלסטי.


אודות מחבר המאמר

דר' אבי וינברג dr-weinberg.com – מומחה לניתוחים פלסטיים כגון: ניתוח אף, מתיחת פנים, הרמת חזה, הקטנת חזה ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.