אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בוטוקס – אסתטיקה מעל הכל !

בוטילנום טוקסין. זה בהחלט עלול להישמע מעט מפחיד, בפרט בגלל המילה "טוקסין" המתקשרת באופן אסוציאטיבי לרעל. אולם למעשה, מדובר בחומר שכולנו מכירים את שמו: בוטוקס. בוטוקס מופק מרעלן שאכן עלול להיות קטלני אבל כאשר נעזרים בו למטרות רפואיות ועושים זאת אצל רופא מוסמך ומיומן, אין סיבה לדאגה. בגדול, בוטוקס מחליש את פעילות השרירים. במחשבה ראשונה זה ודאי נשמע מעט מוזר ולכן במאמר הנוכחי נסקור מעט את הרקע של בוטוקס, באיזה מקרים ניתן להסתייע בו ומה הן תופעות הלוואי הכרוכות בשימוש.

בוטוקס לשמירה על מראה צעיר

ודאי שמעתם בעבר את המונח "מסיבות בוטוקס", בהן מתכנסים מספר אנשים (לרוב אלו נשים) המארחים כירורג פלסטי המתאר את הליך הזרקת הבוטוקס ולאחר מכן נהנים הנוכחים מזריקה המעלימה במחי יד את הקמטוטים. רופאים נוטים אמנם להסתייג מהביטוי 'מסיבה' כיוון שבפועל זהו הליך רפואי לכל דבר ועניין, אבל אלו הבוחרים לבצע הזרקת בוטוקס אכן רואים בכך חגיגה. חגיגה של אסתטיקה ושימור הנעורים. בוטוקס משמש למטרות אסתטיות לשם העלמת קמטים וקמטוטים באזור הפנים. חשוב לציין כי הזרקת בוטוקס יעילה אך ורק כשמדובר בקמטים הנובעים מתנועה של שרירי הפנים או סוג העור. את הבוטוקס מזריקים לרוב באזור שבין גבות (היכן שאנחנו נוטים לכווץ כשאנחנו "חושבים יותר מדי") מסביב לפה (תנו חיוך!) ובכלל קמטי הבעה. זהו הליך קוסמטי ללא כל תועלות רפואיות והתוצאות מחזיקות לרוב כמה חודשים. יחד עם זאת, במידה וההזרקה באותו מקום מתבצעת כמה פעמים בשנה, יש סיכוי סביר שכתוצאה מכך יעלמו לחלוטין הקמטים.

מה לנוירולוגיה ובוטוקס?

תועלותיו של הבוטוקס יועדו בתחילה לאלו הזקוקים להחלשת פעולת השרירים שלא למטרות קומסטיות. למשל, אנשים הסובלים מטיקים (תזוזה בלתי רצונית של העפעפיים או עוויתות מסביב לשפה). חולים שסבלו משבץ מוחי נוטים לסבול מטיקים ולכן במקרים כאלה ימליץ הרופא על הזרקת בוטוקס. בנוסף, אנשים הסובלים מהזעת יתר יכולים להסתייע בבוטוקס. לשם כך מוזרק החומר לבית השחי ובכך פוטר את המטופלים מניתוח פולשני כפי שהיה מקובל בעבר.

תופעות לוואי - אל תפספסו את האותיות הקטנות

לפני שאתם ממהרים לרוץ ולמלא את הקמטים הקטנים הללו שמטרידים אתכם בכל פעם שאתם מביטים במראה, זכרו כי אחרי הכל מדובר בהזרקת חומר זר לגופכם. תופעות הלוואי קלות בדרך כלל ומתבטאות בדימום קל או נפיחויות, החולפים תוך מספר ימים. במקרים נדירים במיוחד בוטוקס עלול לגרום לחולשה ולתופעות דמויות שפעת.


אודות מחבר המאמר

למעוניינים במידע נוסף, אנא פנו לאתר בוטוקס

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.