אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לשחק במשחקי מכוניות – מסוגים שונים

כל אדם ששיחק במשחקים נחשף אל תחום משחקי המכוניות – ומסיבה טובה. זהו ז'אנר משחקים מפורסם באופן ראוי לציון ובמסגרתו לרוב שולטים ברכב ממש על גבי המסך. בשביל כל אחד שעדיין לא נוהג בכלי רכב אמיתי, זוהי הזדמנות מצויינת להיחשף ולהשכיל. מחקרים מדעיים שבוצעו הראו מעבר לכל ספק שמשחקי מחשב אלו מסייעים ללטש את הרפלקס הטבעי ולצמצם את משך התגובה, דבר שיכול להפוך את האדם המשחק במשחק לנהג מוכשר כשינהג בפועל. דבר שלא כל אחד יודע זה שאפילו במסגרת הז'אנר הכולל שהוא משחקי מכוניות ישנם תחומי משנה למכביר שבהם האדם המשחק במשחק מפיק הנאה מגורם שונה. הקביעה שעוסקים בנהיגה ברכב אחרי הכול לא קובעת באופן מחייב את גורם האתגרים של משחק המחשב. נסקור מספר סגנונות כאלה.

משחקים של מרוצי מכוניות – לענות על הדרישה באדרנלין

באופן טבעי, הסגנון הראשי של משחקי מכוניות שהגיוני לציין הינו תחום מרוצי המכוניות. במשחקים מהסוג הזה הדבר החשוב הוא הוא הריגוש ומהירות הנסיעה המסחררת. ברוב המקרים האדם המשחק במשחק משחק נגד נהגים בעלי יכולות (לעיתים דמויות ממוחשבות ולעיתים בני אדם אחרים) והם מחוייבים למהר לכיוון נקודת הסיום, כשאחד בלבד יהיה מסוגל להגיע למקום הראשון. יש בנמצא מרוצים ריאליסטיים (בסגנון ראלי לצורך הדוגמא) ואפילו שאינם אמיתיים. בכמה מהמשחקים הללו ניתן לראות אפילו נשקים שמעניקים לנהג אפשרות לשגר טילים לכיוון הנהגים האחרים (תוך כדי בריחה ממאמצי הירי מצידם).

משחקי מכוניות מתנגשות – לשם ההרס

ז'אנר מוכר נוסף בעולם משחקי מכוניות הינו משחקים של התנגשויות. פה מהירות הנסיעה לא חשובה, ההנחיה המרכזית הינה להביא לכמות הרבה ביותר של נזקים לנהגים האחרים או דווקא למסלול הנסיעה בעצמו. באופן כללי במשחקי נהיגה מסוג כזה האדם המשחק במשחק מזוכה בניקוד, על פי מידת הנזקים שביצע או מספר הנהגים שעלה בידו להשבית לחלוטין. במשחקי מחשב כאלה התענוג נמצא בפעולה עצמה, האפשרות להביא לנזקים והאפקטים המיוחדים הנלווים (אש וכיוצא בזה). גם כאן קיימים משחקי מחשב שהם אינם אמיתיים כלל בעוד שמשחקים אחרים נסמכים על אירועים ספורטיביים שקיימים באמת.

משחקים עם טריקים של כלי רכב

בזמן האחרון, משחקים של טריקים בלי כוונה הפכו להיות ידועים במיוחד בגלל תחומי ספורט תחרותי שבמסגרתם טריקים נוטלים חלק משמעותי. גם בתוך משחקי מכוניות הקפידו לרתום את הסגנון, ואפשר לפגוש משחקי מחשב עדכניים שבמסגרתם נוסעים במכונית אולם מטרץ המשחק הינה לבצע פעלולים וקפיצות בגובה ואחרי זה להגיע לקרקע בלי להתרסק – עקב הרצון להרוויח ניקוד רב ככל הניתן. פעם סברנו שז'אנר מעין זה לא יהיה רלוונטי דווקא לרכבים, אולם הדמיון המשתולל של מתכנתי משחקי המחשב גרם לזה שראינו משחקי מחשב מוצלחים ביותר מהסגנון המדובר. בהתאם לכך ראוי לתת המלצה לכל הפחות להשתדל לשחק פעם במשחק מסוג זה. אל תשכחו לחגור חגורה!


אודות מחבר המאמר

הכותב הוא גיימר וותיק, שחקן רשת מקצועי וכותב בלוגים בנושא משחקים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.