אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מומחים לשיקום הפה- לחיוך בריא וגם יפה

לשיניים בריאות ויפות אתם צריכים עזרה של מומחה. מומחים לשיקום הפה משלבים רפואה רגילה עם רפואה אסתטית.

לא כל בעיה בשיניים ניתן לטפל אצל רופא שיניים רגיל. בעיות חריפות יותר מצריכות קבלת טיפול על ידי מומחים לשיקום הפה. אלו יבטיחו לנו לא רק פה מלא בשיניים בריאות, אלא פה מלא בשיניים בריאות ויפות.

בריא ויפה או יפה ובריא

שיניים בריאות הן ללא ספק המטרה הראשונה בחשיבותה, אך היא לא היחידה. בנוסף לטיפולים המוכרים, ביניהם טיפולי שורש, סתימות וכן הלאה, קיימים גם טיפולים ליישור שיניים אשר לא מרפאים את השיניים אלא מייפים אותן.

עם זאת, ישנם לא מעט טיפולים המחייבים שילוב של השניים ולכן כיום, שיקום הפה הוא חלק בלתי נפרד מהתחום שנקרא 'רפואה אסתטית'. טיפולים אלו מטפלים בבעיה מבחינה רפואית בשילוב מתן פתרון לבעיה האסתטית שנוצרת בעקבות זאת בחלל הפה.

מומחים לשיקום הפה

רופא שיניים רגיל לא תמיד בעל ידע, מקצועיות או הסמכה לבצע את הטיפולים הללו. במקרים אלו, הטיפול חייב להתבצע על ידי רופא מומחה.

נכון ששיננית לא מוסמכת לטפל בחולים הסובלים ממחלה של נסיגת חניכיים? אם ככה, גם שיקום הפה מצריך הסמכה ופעמים רבות טיפול של כירורג פה ולסת. הנה כמה דוגמאות למקרים שכאלו.

שתלים דנטליים

השתלת שתלים דנטליים היא אולי הטיפול הנפוץ ביותר כיום בתחום טיפולי שיקום הפה והלסת. הודות לשתלים ניתן למלא את קו השיניים, לאחר שזה נפגע בשל נשירת שיניים מסיבות כאלו ואחרות.

שתלים הם בעצם תחליף מלאכותי לשורשים הטבעיים של השיניים שאבדו. השתלתם בעצם הלסת מאפשרת להתנהל עם הפה בעת פעולות שגרתיות כמו לעיסה ועוד, שכן השתלים מתפקדים בדיוק כמו השיניים המקוריות. יתרה מכך, הודות לשתלים נפתרת הבעיה האסתטית של רווחים גדולים בין שיניים, שנוצרים בעת נפילה או עקירה של שיני הפה.

שיעורי ההצלחה של ההשתלות הינם גבוהים ביותר ומטפסים עד למעלה מ- 95%. על מנת שהטיפול יצליח רצוי לפנות לכירורג פה ולסת, שכן מדובר בכל זאת בהליך כירורגי.

השתלת עצם

גם במקרים בהם נדרשת השתלת עצם חשוב לפנות למומחה. ההליך הדנטאלי הזה נועד לאפשר את השתלתם של שתלים דנטליים, כאשר עצם הלסת אינה מתאימה לקליטתם. כמו כן, הטיפול מסייע למניעת הידלדלות החניכיים לאחר טיפולי עקירת שיניים.

אופי ההשתלה והשתל המשמש אותה נקבעים על פי בחינת המקרה הספציפי. ניתן לבחור שתל סינטטי, שתל ממקור חי או שתל שנלקח מן המטופל. הבחירה גם היא תלויה בסוג ההשתלה הנחוצה, האם נחוצה השתלת עצם לגובה? לרוחב? לשניהם. וכן הלאה.

בהרדמה מלאה

טיפולים אלו וטיפולים נוספים בתחום זה, כמו הרמת סינוסים וניתוחי חניכיים, הינם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או חלקית. הבחירה בסוג ההרדמה תלויה רבות בסוג הטיפול, היקפו וכמובן רמת החרדה של המטפל עצמו.

לאור זאת, כירורג פה ולסת מוצלח לא רק יודע לבצע את ההליך. יתרה מכך, הוא יודע לבצע אותו גם במטופלים מורדמים, שאינם יכולים לשתף עימו פעולה במהלך הטיפול.

אל תפקירו את השיניים שלכם

אם אתם סובלים מבעיות חמורות בשיניים וחייבים טיפולים לשיקום הפה, אל תוותרו על קבלת טיפול ממומחה. טיפולי שיניים הם דבר לא נעים, ויד של מומחה עושה הבדל רב לא רק בהצלחת הטיפול והתוצאה היפה, אלא גם בדרך אליהם.


אודות מחבר המאמר

טוליפ קליניק:שתלים דנטליים השתלת עצם טיפולי שיניים בהרדמה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.