אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נחלות למכירה במושב: לגור באווירה אחרת

 

הזכות לשמור על הנחלות שהוענקו לחקלאים בראשית ימיה של מדינת ישראל הותנתה בכך שהם יועברו לבניהם וימשיכו לתפקד כאדמות חקלאיות לכל דבר. הזכות הזו לא העבירה חוקית את הנחלות לחקלאים והמדינה עדיין ראתה בהם מחזיקי קרקע בלבד ולא הבעלים הפרטיים של הקרקע.

 

הנתון הזה חשוב מאד עבור מי שמתחיל כעת במסע אחר נחלות למכירה בארץ ובעיקר באזור השרון. נחלות למכירה הופשרו רק בשנים האחרונות. המדינה קיבלה החלטות להעביר את זכויות הנחלות הללו לידיים פרטיות זאת מכיוון שמדיניות החקלאות השתנתה בהתאם למציאות המודרנית והתפתח הצורך באדמות למגורים.

 

עם זאת לא כל הנחלות הופשרו ולמעשה על מנת למצוא נחלות למכירה או אפילו בית למכירה במושב יש לפנות אל חברות תיווך המתמחות במכירת בתים מהסוג הזה ובליווי וייעוץ של עסקאות נדל'ן באזורי המושבים.

 

נחלות למכירה בשרון

באופן ברור למדי הפך אזור השרון לאחר המבוקשים ביותר בארץ. נחלות למכירה במושבי השרון נמכרות במיליוני שקלים ויש לא מעט אנשים שהיו מוכנים לעשות הכל בכדי להניח את ידם על בית למכירה במושב או על אחת הנחלות למכירה.

 

הביקוש ישנו אך מה לגבי כדאיות העסקה ואופן הביצוע שלה. ובכן מדובר בעסקה לא פשוטה הדורשת תכנון מוקדם, הכרה בתחום הנדל'ן, המשפט וזכויות הקניין של אדמות מהסוג הזה.

 

לא פעם עלות השטח תהווה חלק קטן יחסית מעלות הוצאות הרכישה עצמן, זאת משום שהמיסים המוטלים על המכירה וקניית זכויות הבית ממשפחתו של החקלאי לשעבר הם חלק בלתי נפרד מהעסקה. עלות כל אלו יכולה להאמיר לבדה למיליוני שקלים.

 

החלום והמציאות

בסופו של דבר מדובר בחלום אישי של משפחה. הרצון לגדל את הילדים באזור מלא טבע ונוף, עם שלווה פסטורלית וחיי קהילה ענפים מוכרת לרובנו. הקושי בתהליך הרכישה והעלות הגבוהה אינה חייבת להרתיע, במציאות יש לעבור תהליכים לא פשוטים על מנת להשיג מטרות ולכן, הדרך הטובה ביותר היא להתייעץ עם חברה מקצועית המעניקה ליווי בתהליך ומקצרת ומפשיטה את הדברים. דבקות במשימה יכולה לבסוף להפוך אפילו את הבית למכירה במושב למציאות – בית חלומות משלכם.

 

 


אודות מחבר המאמר

http://www.rocky-sport.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.