אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מזון לכלבים

 

הכלב נחשב לחיה האהובה ביותר על ידי בני האדם. עד כדי כך אהובה שיש כאלו שמחשיבים מהכלב שלהם כאחיהם או ילדם. אני קיבלתי כלב ביום ההולדת שלי בגיל שמונה. כל כך התרגשתי ואהבתי אותו עד שהחשבתי אותו כאחי. יום אחד התפתח וויכוח ביני לבין חבר על היותו של הכלב אחי וכחלק מטענותיי אמרתי שמה שהכלב שלי אוכל גם אני יכול לאכול כי אנחנו הרי אחים. הטעם של בונזו לא מומלץ לילדים ולמבוגרים כאחד.

 

מזון לכלבים- גורמה:

לי אולי הבונזו לא היה טעים אבל מיליוני כלבים ברחבי העולם מתענגים על טעם המזון שלהם. אפילו כלבים "מפונקים יותר" יכולים למצוא מזון לכלבים שיהיה לטעמם הרי שהיום מגוון הטעמים והמרקמים שקיימים הוא עצום. יש מזון לכלבים בשקיות שמגיע במרקם קשה ויש מזון לכלבים בפחיות שמגיע כמעין עיסה רטובה. יש אוכל במגוון גדלים וצורות וטעמים שנעים בין ארנבים, כבשים ומיקסים מוזרים של חיות בר. השינוי שעבר על עולם הכלבים בתחום המזון הוא כמו מעבר בין מנת פלאפל בשכונה למסעדת גורמה עטורת כוכבי מישלן. יש שיתבלבלו ילכו לאיבוד בין כל המטעמים שאפשר להציע לכלב האהוב שלהם אך הכללים ברורים מאוד. על האוכל להיות טעים לכלב אך גם מזין ומתאים לגילו וגזעו.

 

חטיפים ותוספי מזון לכלבים:

מלבד מה שמוגדר מזול לכלבים בהגדרתו יש לנו כבעלי הכלבים עוד כמה דרכים להעשיר את תזונתו של הכלב ובקט ע זה נסקור אותם. הדרך הראשונה היא כדורי ויטמינים אשר בדומה לכדורים שאנו נוטלים לפעמים יעשירו את תזונת הכלב בוויטמינים החסרים לו. מומלץ להיוועץ עם ווטרינר מוסמך לפני השימוש בכדורים שכן הם לא מתאימים לכל אחד. הדרך השנייה היא צ'ופר את הכלב במגוון החטיפים הרחב שמציעות החנויות המתמחות. החטיף בדרך כלל מציע לכלב גם תוספות תזונתיות וגם משאיר לו טעם טוב בפה וחיוך. מלבד חטיפים אלה ישנה גם העצם המחזקת שאולי טכנית היא לא נחשבת מזון לכלבים אך פעולתה לא פחות חשובה. מאכל זה דמוי עצם נועד לחזק את שיני הכלב ולסייע לו לשמור על היגיינת פה ושיניים בריאות.

 

נגמר לי האוכל לכלב בבית:

יש מצבים בהם נגמר בבית האוכל לכלב ולוקח מספר ימים עד שמספיקים לחדש את המלאי. מצב זה לא רצוי וכדי תמיד לרוץ לחנות ולקנות מזון עוד לפני שהשקית מזון מכלבים הקודמת נגמרת ובכך למנוע את המחסור. יש כאלה שסבורים שהכלב יכול לחיות מספר ימים רק על שאריות שלנו אך חשיבה זו לא נכונה. יש הטוענים גם כי האכלת הכלב בנקניקים ובשר בלבד זו התנהלות תקינה הרי בטבע זה מה שמזין את הכלב וגם חשיבה זו הופרכה עם השנים. ההתנהלות הנכונה היא ליצור מעין תערובת של בשר לחם וביצים ואותה לערבב עד לעיסה כמעט אחידה. התערובת הזאת היא הדבר הכי קרוב לאותו מזון לכלבים שהכלב צורך ביומיום.

 


אודות מחבר המאמר

mikmik מזון לכלבים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.