אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אוכל לכלבים

ישנם סוגי כלבים רבים ומגוונים. וכגודל האוכלוסייה כך סוגי המזון. בעת האחרונה התווספו שלל סוגי מזון בעלי טעמים חדשים, מרכיבים איכותיים המותאמים לחך הכלב. אוכל לכלבים הסובלים מבעיות רפואיות, אלרגיות או שאר תחלואות. האוכל בתקופה זו מתאים עצמו לכלבים. הגישה השתנתה, השוק המסחרי של אוכל לכלבים תופס תאוצה וממשיך לגדול ולפתח מוצרים חדשים הבאים להשביע את הכלבים ולגרום נחת לבעלי הכלבים. הפוטנציאל הממומש של תעשיית מזון לכלבים גרם לדחיפה עצומה בתפריטים מגוונים בפיקוח ווטרינרי. סוגי אוכל יבשים ו/או רטובים מכסים את המדפים בחנויות לממכר אוכל לכלבים.

ההבנה כי כלבים הינם חלק בלתי נפרד מבני האדם, תעשיית המזון לכלבים החלה פונה לקהל הלקוחות – בני האדם – ומשווקת מוצרים בריאים לכלבים. מוצרים הבאים לתת מענה לבעיות רפואיות או מגבלות פיסיות של הכלב.

 

לאכול על מנת לחיות:

ולא לחיות על מנת לאכול. ישנם כלבים הסובלים מהשמנת יתר.היות ולעיתים הבעלים אינם מודעים לכמויות המזון אשר כלבם אמור לצרוך בהתאם לגודלו, משקלו, מצב בריאותו ורמת הפעילות הגופנית שהוא מבצע. לכל הקטגוריות הללו יש תושבה – ניתן להיוועץ עם ווטרינר, או לראות את ההוראות המופיעות על גבי האריזות של אוכל לכלבים. בעלי כלבים ערניים הדואגים לשלום כלביהם יבחינו כי כלבם סובל מעודף משקל על פי צורתו, הקושי שהכלב מפגין בפעילות רגילה שבעבר היה מבצע בקלילות. לעיתים הדבר יכול להצביע על בעיות רפואיות אחרות ולאו דווקא השמנת יתר. חשוב להרגיל את הכלב משלב בו הוא גור עד לשלב בוא הוא כמעט בוגר לארוחות קצובות ובזמנים קבועים. כך הכלב מקבל משמעות ומשמעת לגבי האוכל ולא ידרוש כל פעם מזון. למרות שמדרישת המזון קשה לכלבים להימנע, הבעלים צריכים גם לחנך עצמם לא לתת כל הזמן מזון או שאריות מזון בין ארוחות הכלב. ניתן לספק מזון בין ארוחות אבל תוך כדי מתן משמעת – אם כבר "חוטאים" אז לפחות ללמד את הכלב משהו חדש.

 

בריאות הכלב:

כלב בריא משמע כלב מאושר. כלב רץ ומשחק, העוסק בפעילות ואינו רובץ כל היום ומחכה שיעבור עוד יום. כלב בריא הינו כלב אשר בעליו דואגים לו היות והוא חלק מהמשפחה. חלק מהמשפחה משמע לדאוג גם לשים בקערתו אוכל לכלבים איכותי, בריא ומזין העונה על צרכיו הפיסיים. הגוף הוא המכונה שגם בני האדם וגם כלבים חייבים לשמר ולדאוג שתפעל בצורה חלקה וטובה על מנת להאריך ימים ולחיות באורח חיים איכותי. חשוב לספק לכלב מים נקיים, לשטוף את קערת המזון וקערת מי השתייה, לבדוק כי המזון אותו קונים לכלב  באמת מכיל את המרכיבים הדרושים לתפעול מערכת תקינה ובריאה. לשמור על בריאות הכלב – בדיקות שגרתיות אצל הווטרינר, פעילות גופנית, המון חיבוקים, ליטופים, אהבה וחום. אך לא פחות חשוב – לספק לכלב משמעת וחינוך. כלבים הינם חיות חברתיות החיות תחת היררכיה וסדר. כלבים מבולבלים הינם לא מאושרים, הם זקוקים ליד מכוונת על מנת שירגישו בטוחים.


אודות מחבר המאמר

מיקמיק אוכל לכלבים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.