אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורכי דין הוצאה לפועל - יש מוצא

הוצאה לפועל היא מצב. היא תהליך. כאשר לשכת הוצאה לפועל פותחת תיק – אות וסימן הם להיקלעותו של בעל חוב למצב חדש, קשה, המחייב אותו לפעול באופן נמרץ להסדרת ענייניו.

האמת היא שמי שנזקק לשירותיו של עורך דין הוצאה לפועל אינו רק בעל החוב אלא גם נושיו. עבורם דווקא פתיחת הליכי הוצאה לפועל אמורה לסייע להם לפחות חלק מהחוב בעוד הסדר תיקים עשוי להפחית את הלחץ מעל בעל החוב ולהקל עליו לעמוד בהסדר התשלומים שייקבע לו.

כאשר נגד אדם נפתח תיק הוצאה לפועל הוא עלול להיתקף בהלה ולאבד את שיקול הדעת. היזקקותו לשירותיו המקצועיים של עורך דין ולתמיכתו המוראלית עשויה להיות השפעה חשובה ומבורכת ולאפשר לו לייצב את עמידתו על הקרקע הרועדת והנשמטת מתחת לרגליו.

יש מוצא

עורכי דין הוצאה לפועל עשויים להקל על בעלי חוב לרכז את המסמכים שיידרשו להביא עמם לדיון בעניינם. גילוי נאות חשוב להם גם אם יש להם, לכאורה, מה להסתיר... בכל מקרה הסדר, אפילו הוא קשה ותובעני מאוד, עדיף על נקיטת אמצעים חריפים כגון עיקול אל חפצים בבית, קל וחומר, כאשר כלים כל הקצים, על הוצאת פקודת מעצר. תמיד יש מוצא. אסור להתייאש מלמצוא אותו.

עורכי דין מטפלים בשורה של היבטים הקשורים להוצאה לפועל: עיכוב תהליכים, ביטולם או הקפאתם ערעור על קנסות, איחוד תיקים, ביטול הגבלות בבנק, פשיטת רגל וליווי עד ההפטר, ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, הגעה להסדר עם בנקים, לרבות שמיטת חובות, טיפול בהשבת רישיון נהיגה, ערעור על החלטות רשם ההוצאה לפועל,ועוד. מהצד השני, ה"בהיר" – במירכאות או בלעדיהן – עורכי דין הוצאה לפועל מסייעים בגבייה משפטית של המחאות, מזונות אישה, פסקי דין, כינוסי נכסים ועוד.

מענה לאנשים במצוקה

על מנת להיחלץ ממצב שעל פניו נראה נואש, יש צורך להסתייע בשירות עורך דין המכיר לא רק את החוקים לפרטיהם אלא גם את מכלול הנהלים והפרוצדורות הכרוכים בהוצאה לפועל. בקיאותו עשויה לחסוך למרשו בזבוז זמן וכסף, שני משאבים היקרים לכל אדם בכלל ולאדם השרוי במצוקה ונתון לחצים בפרט.

גם כאשר תלויים ועומדים נגד בעל חוב איומים ממשיים על שארית רכושו ואף על חייו – חשוב להתנהג ולהתנהל בשיקול דעת ולהפגין רצון ונכונות להגיע להסדר תשלומים ולהחזר חודשי של הסכום שייקבע.

עורך דין יסייע לכם למצוא את המוצא הסביר, האפשרי, גם בנסיבות קשות. אין סיבה להרים ידיים ולוותר כליל על סיכוי להיחלץ מהבוץ. כל דחייה עלולה להעמיק את שקיעתכם בו.


אודות מחבר המאמר

הסכם ממון 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.