אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול פסיכולוגי אקספרס – הקשר בין ניתוחים פלסטיים ושיפור עצמי

פעם, לפני שניתוחים פלסטיים היו עניין פשוט בערך כמו ללכת לקוסמטיקאית, אם למישהו הייתה בעיה עם המראה שלו היו פשוט אומרים לו: "אתה יפה איך שאתה. למד לקבל את עצמך ותשלים עם מה שיש".

אז נכון שזה האידיאל, ונכון שהשלמה עצמית היא משאת נפשו של כל אחד מאיתנו, אבל האם באמת תוכלו לשכנע בחורה עם חזה קטן, או בחור עם חזה גדול מידי, שכך הם צריכים לחיות את שארית חייהם, בתקווה שהם יפגשו רק אנשים שיקבלו אותם איך שהם, בתקווה שבן או בת הזוג שהם מייחלים לעצמם ימצאו אותם מושכים למרות מה שהם עצמם מחשיבים כפגם אסתטי?

 

כמה זה ריאלי לומר לאדם ששונא את האף שלו – "תשלים עם עצמך" או "קבל את עצמך כמו שאלוהים ברא אותך"? הרי כולנו אנשים שטחיים בבסיסנו שמעריכים קודם כל יופי. ואל תקשקשו לי על היופי שבפנים. כשפוגשים אדם לראשונה אי אפשר ממש לראות את היופי שבפנים, או אולי כן, אבל לזה נגיע בהמשך.

 

עידן ההסתפקות במה שיש כבר מזמן נגמר, ולא רק בנושא המראה החיצוני. היום אדם שהאף שלו גורם לו להרגיש חסר ביטחון יכול לבחור לעשות ניתוח אף וכבר שבועיים שלושה לאחר הניתוח ללכת ברחוב עם האף החדש והמשופר שלו. פסיכולוגים רבים יסכימו כי בדיקת רק הביטחון העצמי של אותו אדם הייתה מוכיחה בבירור שהשפעת הניתוח הייתה לטובה.

 

בחורות שלא התברכו בחזה גדול, או אפילו פרופורציונאלי לגופן יכולות לבחור לעשות ניתוח הגדלת חזה ועשרה ימים אח"כ לפסוע ברחוב בגו זקוף וחזה מורם ועם שיפור משמעותי בביטחון העצמי שלהן, ביחסן לסביבה וביחד הסביבה אליהן.

 

ומה לגבי שאיבות שומן? חלקכם בטח מניחים ששאיבת שומן היא לאנשים שמתעצלים להוריד משקל בצורה טבעית. אז נכון שהניתוח הזה מנוצל בצורה כזו לעיתים, למרות שלדעתי האישית זהו אינו טיפול בסימפטום אלא פיתרון בזק שלא יחזיק לזמן רב. אך מלבד אותם אנשים שמחפשים דרכי קיצור ישנם גם אלו שאינם יכולים להוריד ריכוזי שומן באזורים מסוימים בגופם בדרכים טבעיות. שוקיים רחבות, אגן ירכיים גדול בצורה לא פרופורציונאלי לשאר הגוף ועוד ועוד. עד לשינוי הגישה לניתוחים פלסטיים אנשים אלו הגיעו למשקל הנמוך ביותר שיכלו ועדיין לא היו מרוצים מגופם באופן שלם. שאיבת שומן הינה הפתרון לאנשים אלו והיא עוזרת להם להרגיש יותר טוב עם עצמם.

 

אז הבטחתי שנגיע ליופי שבפנים ואם רואים אותו כלפי חוץ או לא. דעתי האישית היא שמה שיש לנו פנימה מוקרן החוצה הרבה יותר ממה שאנו מתארים לעצמינו. כבר יצא לי לקום בבוקר במצב רוח טוב וחייכני ולקבל בכל אותו יום מחמאות עד אין סוף, ומאידך יצא לי לקום על רגל שמאל ולקבל פידבקים שליליים שרק הוסיפו על ההרגשה הרעה שהתחילה את היום שלי. העניין הוא שאנו קובעים לעצמינו את מה שקורה בפנים, ואם אנו מרגישים לא נעים עם החזה, עם השומן או עם האף זה גם מה שנשדר החוצה. לעומת זאת, ברגע שניזום שינוי שיביא לשיפור במראה שלנו, וזה דרך אגב יכול להיות קטן וחסר חשיבות אפילו כמו שינוי תסרוקת, אנו נרגיש יותר טוב עם עצמינו ומיד נקבל בהתאם תגובות תואמות מהסביבה.

 

אז לסיכום, תרגישו טוב עם עצמיכם. עם זה לא קורה באופן טבעי חפשו דרכים לעזור לכם להרגיש יותר טוב, בין אם זה עם פסיכולוג, שיאצו או ניתוח פלסטי. מה שחשוב הוא התוצאה הסופית.


אודות מחבר המאמר

דר' אבי וינברג dr-weinberg.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.