אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוח אף:

ניתוח אף הוא אחד מניתוחים פלסטיים הנפוצים. פונה לקהל רחב מאוד- מאוד מתאים גם לגילאים צעירים וגם לאנשים מבוגרים אשר מעוניינים לשפר את המראה החיצוני או נחוץ מסיבות רפואיות.

 

אימוץ תפיסת היופי לפיה אף יפה הינו אף שאינו ארוך מדי, קצר מדי, חסר בליטה או גיבנת, אך שאינו רחב על המידה או צר מדי הוא הגורם לפופולאריות לה זוכה ניתוח האף. 

בעבר אנשים חששו לבצע ניתוח אף מסיבה עיקרית היא שיהיה ניתן לראות את התוצאות הניתוח וזה יגרום לתשומת הלב וגם הצטרף לחשש הזה הסיכון הבריאותי בפרוצדורה. רוב המנתחים באים בגישה שתיקון עדין שאינו מוגזם ומבוצע תחת הרדמה מקומית לא מסוכן בכלל וזה הפריח את החששות של רבים.

 

תוצאות סופיות של ניתוח אף הם שונות מאדם לאדם ותלויות בגורמים רבים ובעיקר במצב אפו של המנותח, סוג העור של המנותח, גילו ועוד. מסיבה זאת יש מטופלים שמראה שלהם משתנה באופן קיצוני והם מרוצים וישנם אנשים שמתאכזבים לנוכח ציפיות מוגזמות ותקוות שווא.

לאחר בחירת מנתח פלסטי, רצוי לקיים איתו מספר פגישות לפני הניתוח. פגישות כאלה מיטיבות גם עם המנתח וגם עם המנותח. זה יאפשר למנותח להבין יותר לפני מה הוא עומד, יעזור לו לגבש דעה ושלמות עם ההחלטה. בכל מקרה של ניתוח אף ישנה האפשרות של תיקון שיבוצע לפחות חצי שנה לאחר הניתוח. אפשרות זו קיימת בכ-10% מהניתוחים.

 

בפגישה הראשונה לאחר בדיקת האף יסביר המנתח למועמד לניתוח את פרטי הניתוח, אופן ההרדמה והסיכונים הכרוכים בניתוח.

על המועמד לניתוח לבצע בדיקות דם וצילומי האף מארבע זוויות שונות. בנוסף יבצע הכירורג ורופא מרדים בדיקה כללית לפני הניתוח.

בפגישה השנייה יבצע המנתח על הצילום הצדדי הדמיה כאשר ראוי להגדיש שההדמיה הינה המטרה אבל בשום פנים ואופן הבטחה. מנתח יעיין בבדיקות ובמידת הצורך יישלח המטופל לבדיקות נוספות.  על המטופל לדעת שעישון, תזונה לא נכונה ונטילת אספירין עלולים לגרום לסיבוכים ולכן חשוב להפסיק לפחות שבועיים לפני הניתוח.


אודות מחבר המאמר

דר' אבי וינברג dr-weinberg.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.