אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תרגום נוטריוני ותרגום מסמכים

 

אחד השירותים המבוקשים ביותר בתחום התרגום הוא שירות תרגום נוטריוני. שירות זה מוענק לכל מי שמבקש להפוך מסמך פשוט למסמך בעל משמעות חוקית ומשפטית. לא כל מסמך אותו מבקשים לתרגם לשפה אחרת יש להעביר תרגום נוטריוני, רוב המסמכים אינם משמשים את בעליהם בבית המשפט ואינם בעלי מעמד של חוזים או כדומה ולכן יכולים לעבור תרגום פשוט בלבד.

 

מתי יש צורך בתרגום נוטריוני

ישנם מצבים שונים הדורשים תרגום נוטריוני. להלן מספר דוגמאות שכיחות. תרגום נוטריוני של מסמכי נישואין אזרחיים. בקפריסין או צ'כיה, המדינות בהן נוהגים להתחתן ישראלים בחתונה אזרחית דורשים בתי העירייה ובתי המשפט את כל המסמכים לרבות אישורי משרד הפנים, תעודות לידה, תעודות סטטוס וכדומה בתרגום נוטריוני לשפת המקום.

 

בדומה לכך גם מסמכים וחוזים עסקיים העוברים מיד ליד ויש החשש כי יתגלעו אי אלו בעיות שיגרמו להם להפוך למיצגי בית משפט. גם הם עוברים תרגום נוטריוני חתום ומאושר.

 

מסמכים רפואיים לא פעם נדרשים גם הם לתרגום נוטריוני ממגוון סיבות, חלקם של הרופא המטפל וחלקם של הרופא המעניק חוות דעת למשל במרפאה או בית חולים בחו'ל.

 

מי מבצע את התרגום הנוטריוני?

ברוב המקרים את התרגום הנוטריוני מבצע נוטריון. על הנוטריון להכיר היטב את שתי השפות, לתרגם את המסמך כך שיהיה ללא כל צל של ספק וללא עוררין נאמן למקור.

 

ישנם מקרים בהם קשה מאד למצוא תרגום נוטריוני זמין מכיוון שמדובר בשפה שאינה שכיחה. במקרה כזה יש למצוא מתרגם שלאחר ביצוע תרגום המסמכים יגיע אל הנוטריון ובנוכחותו יחתום על מסמך המאשר כי הוא מודע להשלכות התרגום ולחשיבות היותו נאמן למקור וכי הוא חותם ומתחייב לכך שהתרגום מקצועי ומדוייק.

 

על מסמך זה חותם גם הנוטריון. על בעל המסמכים להציג אותם בצירוף הצהרת המתרגם והנוטריון.

 

עלות תרגום מסמכים נוטריוני

עלות תרגום מסמכים משתנה מחברה אחת לאחרת ומנוטריון אחד למשנהו. ממוצע עלות מסמך נוטריוני הוא כמאה שקלים. יש לבדוק בעת החיפוש נוטריון מסמך ומאושר או חברה מקצועית לשירותי תרגום בעלי ניסיון רב בתרגום מסמכים מהסוג הזה, אל תתפשרו על פחות.

 

 


אודות מחבר המאמר

http://www.rocky-sport.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.